اصفهان- دبیر کل همایش ملی شعر آیینی هفتاد و دو خط اشک از برگزاری هفتمین همایش ملی شعر آیینی هفتاد و دو خط اشک در اصفهان خبر داد.

هفتمین همایش ملی شعر آیینی هفتاد و دو خط اشک در اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام مرتضی خوشنویس زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در برابر گروهک سفاک داعش خبیث، اظهار کرد: شکست داعش پیروزی بسیار بزرگی بود، داعش سفاک ترین و جنایتکارترین گروه نظامی تاریخ بود که نمونه های ظلم آنها را در هیچ جای تاریخ حتی در مقایسه با بنی امیه سراغ نداریم.

وی با نقل قول از بیانات سیدحسن نصرالله گفت: سید حسن نصر الله در دیدار با آیت الله نوری همدانی اعلام کرده بود که داعش در تعلیم های خود گفته بود که برای احیای حکومت بنی امیه آمده ایم  اما اشتباه آنها را نمی کنیم که زن ها را نکشیم، از این رو آنها تعداد زیادی از مردان، زنان و کودکان بی گناه را در بدترین شرایط سلاخی کردند اما در نهایت راه به بیابان یافتند.

دبیر کل همایش ملی شعر آیینی هفتاد و دو خط اشک تاکید کرد: در راه مبارزه با داعش شهیدان زیادی همچون «سردار همدانی» و «شهید حججی» را که نمونه بارز دو نسل کشورمان بودند، داشتیم و خوشبختانه کمر داعش را شکستیم.

وی تصریح کرد: امروز داعش سر از بیابان های سوریه درآورده که امیدواریم سرنوشتی بدتر از سردرگمی بنی امیه را در این بیابان ها داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خوشنویس زاده در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین همایش ملی شعرآیینی هفتادو دو خط اشک، گفت:  این همایش بزرگترین اتفاق شعر آیینی در محیط دانشگاه های کشور است که در آن از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و دانشجویان حضور دارند.

وی از هنر به عنوان گویاترین و بلیغ ترین روش بیان اعتقادات و تبلیغ یاد کرد و افزود: برای این همایش شورای سیاست گذاری متشکل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور تشکیل شده است.

دبیر کل همایش ملی شعر آیینی هفتاد و دو خط اشک به اهداف برگزاری این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: نشر و گسترش فرهنگ شعر عاشورایی، اشاعه فرهنگ پایداری، زنده نگهداشتن روحیه شهادت طلبی، افزایش بصیرت دانشجویی نسبت به چرایی قیام امام حسین(ع) از مهمترین اهداف برگزاری همایش است.

وی یادآور شد: این همایش در دو بخش کلاسیک شامل: غزل، مثنوی، رباعی و قصیده و بخش شعر نو می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خوشنویس زاده تاکید کرد: در هفتمین همایش ملی شعر آیینی هفتاد و دو خط اشک، نقش جوانان در نهضت عاشورا و شهادت طلبی شهدای مدافع حرم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه این همایش از ابتدای شهریور ماه در اصفهان، افزود:در این دوره ۶۳۰ اثر در سایت هفتادودوخط اشک آپلود شده که پس از انجام داوری ها ۲۷ اثر برگزیده به مرحله نهایی راه می یابند و ۴۵ اثر شایسته تقدیر می شوند که در مجموع ۷۲ اثر برگزیده خواهند بود.

دبیر کل همایش ملی شعر آیینی هفتاد و دو خط اشک مراسم اختتامیه این همایش را در روز ۵ آذرماه ساعت  ۳ تا ۵ بعداز ظهر در محل دانشگاه اصفهان اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.