مشهد- انتشار اخبار و تصاویری از نقطه‌ای نورانی در آسمان شهر مشهد در شبکه‌های اجتماعی و مرتبط ساختن آن با ارسال امواج هارپ برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به واکنش وادار کرد تا جایی که برخی با ربط دادن این تصاویر به اتفاقات اخیر بویژه زلزله کرمانشاه برای مشهد نیز آینده‌ای مشابه را مطرح کردند.

وجود شیء نورانی این بار در مشهد خبرساز شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: حسین رجبی، مدرس و مربی ملی پدافند غیرعامل کشور در مورد آنچه که روز های گذشته تحت عنوان امواج هارپ در مشهد در فضای مجازی منتشر شد به خبرنگار ما گفت: هر زمان که اتفاق یا حادثه‌ای هر جای کشور واقع می‌شود بحث امواج هارپ داغ‌تر می‌شود و همه چیز را به آن ربط می‌دهند، اکنون هم که چند روزی از وقوع زلزله در کرمانشاه می‌گذرد همین بحث دوباره داغ شده است.

وی افزود:مرکز امواج هارپ مربوط به پروژه تحقیقاتی ناسا در آلاسکاست و هیچ ارتباطی به هیچ پدیده‌ای ندارد. نه زلزله بم که همین مورد به آن زلزله ربط داده شد نه برف و سرمای سال ۸۶ و تغییرات آب و هوایی و نه حتی همین زلزله اخیر کرمانشاه که خیلی حرف و حدیث در مورد آن مطرح شده است. پس این مورد به خودی خود تکذیب می‌شود.

وی در ادامه افزود: به جز پروژه ناسا که در آن از بحث امواج هارپ استفاده می‌شود تنها جایی که هارپ کاربرد دارد در مسائل زمین شناسی است که بیشتر برای مسائل اکتشافات از هارپ استفاده می‌شود آن هم با امواج خیلی ضعیف که هیچ گونه خطری ندارد پس اینکه عنوان شده و می‌شود امواج هارپ مسبب حوادث می‌شود به کلی تکذیب می‌شود و قابل اتکا نیست چون تاکنون در هیچ جای دنیا این موضوع از سوی هیچ نهاد یا مرکز علمی و آموزشی تأیید نشده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه این موج‌هایی که بعضی مواقع در شبکه‌های اجتماعی در موارد اینچنینی برخی‌ها راه می‌اندازند به هیچ عنوان پایه و اساس درستی ندارد و نباید به آن‌ها توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.