شهرکرد-معاون پژوهش و فناوری اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:جشنواره ایده سبزکوه ویژه دانش آموزان در هفته پژوهش برگزار می شود.

برگزاری جشنواره ایده سبزکوه دانش آموزی در هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهباز اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست خبری ویژه هفته پژوهش گفت: پیشرفت های اقتصادی و فناوری زائیده پژوهش هستند و پیشرفت های هر کشور از پژوهش آغاز می شود و پژوهش می تواند از اتلاف وقت،سرمایه و اندیشه جلوگیری کند.

وی افزود: یکی از اهداف کمیته پژوهش نهادیه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه می باشد و بستر امر پژوهش از آموزش و پرورش شروع می شود .

اسماعیلی گفت: در آموزش و پرورش فعالیت ها در دو بخش ارائه طرح های پژوهشی با محوریت موضوعات آموزش و پرورش و اقدام پژوهی فرهنگیان در خصوص مشکلاتی که در مورد آموزش و پرورش  دارند.

معاون پژوهش و فناوری اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در حوزه اقدام پژوهشی در سال جاری تا کنون ۲۱ فراخوان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه های این سازمان در خصوص هفته پژوهش افزود: برگزاری جشنواره خوارزمی،جشنواره جابربن حیان،هنرهای تجسمی،پرسش مهر ریاست جمهوری،انتخاب پژوهشگر برتر و برگزاری جشنواره ایده سبزکوه ویژه دانش آموزان،برگزاری جشنواره محتوای الکترونیکی،جشنواره بین المللی فیلم علمی آموزشی رشد از جمله برنامه های هفته پژوهش می باشد.

در ادامه مدیر اجرایی جشنواره ایده سبز کوه گفت: امسال به جشنواره ایده سبز کوه قسمت ویژه دانش آموزی اضافه شده و تا سوم آذرماه دانش آموزان فرصت دارند ایده های فناورانه را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنندو از ایده های برتر در هفته پژوهش تجلیل بعمل می آید.

ویشتاسب سلیمانیان افزود: بخش دانشجویی و آزاد بخاطر بدلیل اینکه ارزیابی باید در چند مرحله انجام شود،ایده های دانشجویی به جشنواره امسال نرسید و دانشجویان فرصت دارند تا ۱۵ آذرماه سال جاری طرح های خود را دبیرخانه جشنواره ارائه دهند و در دهه مبارک فجر در یک جشنواره جداگانه از ایده های برتر تقدیر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.