قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: وقف از سوی واقفان باید هدفمند و هوشمند انجام شود.

وقف از سوی واقفان باید هدفمند و هوشمند انجام شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در همایش ظهر امروز «یاوران وقف» در سالن اجتماعات شهید آقایی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین اظهار داشت: هنرمندترین انسان ها، افرادی هستند که می توانند از اموال و دارایی های دنیایی خود بگذرند و  هنرمند حقیقی آن است که مال خود را در راه خیر بخشش کند و در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

وی افزود: واقفان این عبارت را دریافت کرده اند که: اگر بخواهیم نیکی را با تمام وجود لمس کنید باید چیزی را که دوست داریم وقف کنیم؛ امروز خیران با نیت وقف، لذت انفاق را چشیده و آیات قرآن را متوجه می‌شوند و اگر مردم و مسؤولان نیکی، خیر و خوبی را با تمام وجود لمس کنند در آن زمان از آن چیزی که دوست دارند، انفاق می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر انسانی از هنر برخوردار نباشد و مال دیگران را بدزدد، فقدان روح انسانی و دارای تابلوی بی هنری است چراکه اگر تابلوی هنر و انسانیت در وی بود هرگز نسبت به چنین امری اقدام نمی کرد.

عابدینی با بیان اینکه شرافت و هنر انسانی از انسان انتظاراتی را دارد، گفت: یکی از عرصه هایی که انستان می تواند ماندگاری خود را رقم بزند، حوزه وقف است.

وی یادآور شد: در حوزه وقف باید فعالیت های گسترده تری صورت بگیرد و در بین انسان ریشه بدواند چراکه اقدامات انجام شده در این حوزه قابل قبول نیست؛ فرهنگ وقف در بین عموم جامعه ریشه دوانیده اما در بین خواص محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: اهدافی که برای موقوفات بوده، معمولا هدفمند، هوشمند و حساب شده است که این موضوع باید همواره در وقف مدنظر باشد؛ به خاطر داشته باشیم وقفی که صورت می گیرد کدام یک از گره های جامعه را باز می کند؛ در امر وقف، باید به آن جهت و هدف بخشیم چراکه منطبق کردن وقف با آرمان دینی، نیازسنجی، ساماندهی و مدیریت آن دارای اهمیت است و تبیین مسائل شرعی وقف در جامعه می تواند در مردم تاثیرگذار باشد و اگر بدانیم که خروجی وقف اخلاص بیشتر باشد نتیجه بهتری دارد.

عابدینی با اشاره به شکست آمریکا، داعش و شکست وهابیت مطرح کرد: امروز بار دیگر دشمن شکست را با سردار سلیمانی‌ها تجربه کرد و در این راستا مدافعان حرم نامی نیک همچون شهدای کربلا از خود برجای گذاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.