۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 575216

قزوین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: فرهنگ وقف باید پویا باشد و در جامعه ترویج یابد و این فطرتی است که خداوند در بشر نهاده است.

فرهنگ وقف در جامعه پویا باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا عادل ظهر چهارشنبه در همایش «یاوران وقف» که در سالن آمفی‌تئاتر شهید آقائی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین با حضور مسؤولان، خادمان و واقفین برگزار شد، اظهار داشت: اگر فردی در کار خیری پیشقدم شد و سنت حسنه ای را از خود بر جا بگذارد، افراد از آن سنت حسنه استفاده می کنند ؛ واقفی که کار خیر انجام می دهد و تمام اجر و پاداش برای بانی و بنیان گذار کار خیر عنوان می شود.

وی افزود: واقف در حوزه های مختلف اعم از علم، درمان و فرهنگ احساس نیاز کرده از مال خود گذشته است و در برخی از احادیث عنوان شده که گذشتن از مال مقدم گذشتن از جان است.

مدیراوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: واقف کسی است که نیازی را در جامعه احساس کرده و در حوزه های مختلف از مال خود بخشیده است گذشته بر مال مقدم بر گذشته از جان است فردی که در راه خده از جان خود گذشته نیازی به تقدیر و تشکر ندارد.

عادل عنوان کرد: شکرگزاری افراد توانمند و متمکن به غیر از ذکر خداوند متعال با شکرانه خداوند، باید با بازوی توانا، دست ناتوان را هم بگیرند.

وی یادآور شد: فرهنگ وقف باید پویا باشد و در جامعه ترویج یابد و این فطرتی است که خداوند در بشر نهاده است.

گفتنی است در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران و مسؤولان استان قزوین حضور داشتند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.