یک مقام وزارت خارجه کره شمالی به اقدام دولت آمریکا در قرار دادن نام این کشور در فهرست کشورهای اصطلاحاً «حامی تروریسم دولتی» واکنش نشان داد.

واکنش کره شمالی به قرار گرفتن در فهرست کشورهای حامی «تروریسم» آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کره شمالی روز چهارشنبه به اقدام دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در قرار دادن نام پیونگ‌یانگ در فهرست کشورهای حامی تروریسم دولتی، واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که نام کره شمالی را در کنار ایران، سودان و سوریه در فهرست کشورهای اصطلاحاً حامی تروریسم قرار داده است. دولت آمریکا بعد از این اقدام تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعلام کرد.

رسانه رسمی کره شمالی روز چهارشنبه اقدام آمریکا را «یک اقدام تحریک‌آمیز جدی» و نقض فاحش حقوق کره شمالی خواند.

یک مقام وزارت خارجه کره شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور ضمن تکذیب هر گونه اقدام تروریستی از سوی کره شمالی، فهرست تروریسم آمریکا را «ابزاری برای استبداد به سبک آمریکا دانسته که هر زمان با توجه به منافع این کشور تغییر می‌کند.»

این مقام وزارت خارجه کره شمالی تصریح کرد که پیونگ‌یانگ اکنون بیش از هر زمان دیگر به توسعه برنامه موشک‌های هسته‌ای خود متعهد است.

وی گفت: «تا وقتی که آمریکا سیاست خصمانه‌اش در قبال کره شمالی را ادامه دهد، ما بازداری‌هایمان را بیشتر تقویت می‌کنیم. آمریکا را بابت اقدامات تحریک‌آمیزی که علیه کره شمالی مرتکب می‌شود، کاملاً پاسخگو خواهیم کرد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.