خرم آباد- رییس کل دادگستری لرستان گفت: مطبوعات باید مطالبه گر باشند وگرنه کسی به استان توجه نمی‌کند.

مطبوعات باید مطالبه گر باشند/ توجه به استان در سایه تلاش رسانه ها

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جعفر بدری در مراسم تحلیف هیئت منصفه مطبوعات دادگستری کل لرستان که در سالن جلسات این دادگستری برگزار شد، با اشاره به اینکه مطبوعات در هر کشوری یک رکن محسوب می‌شوند، گفت: برای هدایت افکار عمومی باید تلاش کنیم که در این راستا برای مطبوعات باید فضایی بدون هرگونه تردید و اضطراب کاری ایجاد کنیم تا بتوانند وظیفه‎ای که بر عهده  دارند را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تخلفات مطبوعاتی در استان رو به کاهش است، افزود: سال گذشته ۶پرونده‌ی تخلفات مطبوعاتی به دادگاه معرفی شد این در حالی‏ست که تعداد پرونده‌های اینچنینی در شش ماهه اول سال جاری به دو پرونده رسیده است.

رییس کل دادگستری لرستان خطاب اصحاب رسانه استان اظهار داشت: هرچند انتظاری جز انتشار واقعیات نداریم ولی مطبوعات نیز باید به گونه‎ای عمل کنند که منجر به تشویش اذهان عمومی نشود.

وی در ادامه سخنان خود به وظایف هیئت منصفه مطبوعات اشاره و اضافه کرد: هیئت منصفه مطبوعات نبایستی دنباله‌رو جناح‌های سیاسی باشد، تنها چیزی که باید ملاک قرار گیرد قانون است؛ چرا که آنها نماینده ی افکار مردم می‌باشند.

رییس کل دادگستری لرستان تأکید کرد: با وجود هیئت منصفه مطبوعات سعی ما بر این است که پرونده‌های تخلفاتی مطبوعات، کمتر به دادگاه ارجاع داده شوند؛ چرا که مطبوعات وظیفه دارند از حقوق مردم دفاع کنند و این راهکار دارد مطبوعات باید بدانند چگونه راهکارها را به گوش مسئولان برسانند.

وی افزود: مطبوعات باید مطالبه گر باشند وگرنه کسی به استان توجه نمی‌کند؛ ولی این مطالبه گری باید بدون هیچ گونه تهمت و افترا انجام شود.

بدری، بزرگترین آسیب جامعه را مخفی کاری مسئولان دانست و گفت: مسائل و مشکلات مردم زیاد است واقعیت‌ها را باید گفت و مسئولان نباید با مخفی کاری و آمارسازی دروغ فضای مطالبه گری را بر روی مطبوعات ببندند.

وی در پایان بیان داشت: امیدوارم این دوره‌ی هیئت منصفه نیز مانند دوره‌های قبل با احساس مسئولیت، مسائل و مشکلات مطبوعات را به حداقل برسانند تا رسانه‌ها بتوانند مانند سابق به رسالت خودشان عمل کنند.

در پایان، مراسم تحلیف افراد منتخب شده به عنوان هیئت منصفه مطبوعات دادگستری لرستان،  انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.