کرمانشاه- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰۰ مشاور و مددکار برای انجام کارهای مددکاری و روان‌شناسی در مناطق زلزله‌زده ساماندهی شده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی که به‌منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور عصر امروز وارد استان کرمانشاه شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات در این مناطق کاستن از بار روانی این حادثه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۱۰۰ مشاور و مددکار برای انجام کارهای مددکاری و روان‌شناسی در مناطق زلزله‌زده ساماندهی شده‌اند، گفت: مدیریت بحران و پس از بحران در کشور ما ضعیف است و باید اقدامات بیشتری در استان کرمانشاه انجام شود.

ربیعی از راه‌اندازی یک کانکس برای ارائه خدمات توانبخشی به معلولان در این مناطق اشاره کرد و افزود: براساس آخرین آمار ۱۰۰ نفر در این زلزله دچار ضایعه نخاعی شده‌اند.

وی از راه‌اندازی یک مرکز نگهداری از کودکان و سالمندان که در جریان زلزله آسیب دیده‌اند در این مناطق خبر داد و گفت: دو درمانگاه نیز تا دو سال آینده در این مناطق ساخته می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امشب در شهرستان سرپل‌ذهاب، جلسه شورای عالی اشتغال برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در این جلسه مطرح می‌شود پرداخت وام کم‌بهره اشتغال است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.