بیرجند- مدیر جهاد کشاورزی طبس از اختصاص ۳۹ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و بلند مدت برای جبران خسارت سرمازدگی باغات زعفران شهرستان خبر داد.

پرداخت ۳۹میلیارد ریال تسهیلات به زعفران کاران خسارت دیده طبس

به گزارش قدس آنلاین، داوود بخشایی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع معاونین اداره جهاد کشاورزی شهرستان طبس اظهار داشت: در سال جاری ۴۰۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت زعفران قرار گرفته است.

وی بیان کرد: علی رغم خشکسالی های متوالی پیش بینی می شود امسال نزدیک به یک هزار و ۳۷۲ کیلو زعفران خشک استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی طبس، بیشترین سطح کشت این محصول مربوط به بخش دستگردان و دیهوک دانست و گفت: با توجه به وسعت شهرستان طبس و تنوع شرایط آب و هوایی زمان برداشت این محصول در نقاط مختلف شهرستان متفاوت است.

بخشایی از اختصاص ۳۹ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و بلند مدت برای جبران خسارت سرمازدگی باغات زعفران شهرستان خبر داد و گفت: این تسهیلات به یک هزار و ۱۵۲ نفر از زعفران کاران شهرستان برای ۳۴۸ هکتار اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: تاکنون بالغ بر۲۰ درصد این اعتبار توسط بهره بر داران جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس به خدمات ارائه شده به زعفران کاران اشاره کرد و گفت: در این راستاعلاوه بر خدمات کارشناسی و تامین  نهاده های کشاورزی از قبیل کود و سم، خرید یک دستگاه کلتیواتور باغی جهت رندش کردن مزارع زعفران شهرستان، توزیع ۱۱۲ کیلوگرم کود سو لو پتاس و ۶۰ لیتر اسید هیومیک جهت تغذیه مزارع زعفران در سطح ۱۲ هکتار انجام شده است.

بخشایی اضافه کرد: همچنین برای ارتقاء سطح آگاهی زعفران کاران و افزایش کیفی این محصول، دو کلاس آموزشی اصول صحیح کاشت، آشنایی با بیماری ها و آفات زعفران و فرآوری بهداشتی زعفران برگزار شده است.

وی افزود: عملیات خرید حمایتی زعفران از کشاورزان شهرستان نیز توسط اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان طبس، در حال اجرا است.

به گفته وی کار برداشت محصول زعفران از مزارع کشاورزی این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.