زنجان- مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به استقرار قرارگاه سازندگی سپاه استان زنجان در مناطق زلزله‌زده گفت: مسئولیت شش روستای زلزله‌زده به استان زنجان واگذار شده است و ساخت منازل بلافاصله بعد از آواربرداری آغاز می‌شود.

مسئولیت ۶ روستای زلزله‌زده به استان زنجان واگذار شده است

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد امندی در گفت‌وگویی اظهار داشت: قرارگاه سازندگی سپاه استان بعد از وقوع زلزله استان کرمانشاه بلافاصله وارد عمل شد و در منطقه مستقر شد.

وی از سازماندهی گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: یکی از اقدامات قرارگاه سازندکی سپاه استان ساماندهی و سازماندهی کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بوده است‌.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان ضمن تشکر از کمک‌های مردمی استان زنجان خاطرنشان کرد: استقرار آشپزخانه سیار توسط عتبات عالیات در شش روستای واگذار شده به استان انجام گرفته است.

وی ابراز کرد: بعد از عملیات آواربرداری توسط هلال احمر بلافاصله ساخت و ساز منازل آغاز می‌شود تا مردم زلزله‌زده در فصل زمستان بیرون و در چادر نمانند.

امندی به کمبود وسایل گرمایشی در مناطق اشاره و تصریح کرد: مردم استان زنجان اگر مایل به کمک به مردم هستند درخواست می‌شود چراغ والور، ‌پتو، چادر  و سایر موارد کمک کنند.

وی با بیان اینکه نفراتی که مایل به کارهای عمرانی هستند می‌توانند با هماهنگی بسیج سازندگی شهرستان‌های استان به مناطق اعزام شوند، عنوان کرد: تمام کارهای خدمات‌رسانی، عمرانی و پزشکی  شش روستا به سپاه استان زنجان واگذار شده است و یک اکیپ پزشکی در این‌ مناطق وجود دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان به برنامه‌های انجام شده در هفته بسیج اشاره و ابراز کرد: در این هفته ۱۰ پروژه عمرانی بسیج سازندگی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار طرح اقتصاد مقاومتی در استان افتتاح می‌شود، عنوان کرد: در این‌ هفته نفرات جدیدی به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

امندی از طرح خوب رونمایی کتاب صنایع تبدیلی که به همت معاونت علمی و پژوهشی سپاه استان آماده شده است، استقبال کرد و کفت: این کتاب برای نخستین بار در کشور نوشته شده است و ظرفیت‌های اقتصادی تمام شهرستان‌های استان زنجان را به رشته تحریر درآورده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.