سنندج- امام جمعه سنندج گفت: در بحث اجرای نیات موقوفات و حفظ آنها باید به صورت جدی تلاش شود و با شفاف‌سازی در این زمینه بستر اعتمادسازی هرچه بیشتر مردم را فراهم سازیم.

ضرورت شفاف‌سازی در زمینه هزینه کرد درآمد موقوفات در جامعه

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌السلام ماموستا خدایی در همایش یاوران وقف استان که صبح امروز در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه وقف در عالم اسلامی حکم بزرگی دارد، اظهار کرد: اگر به گذشته توجه کنیم می‌بینیم گذشتگان ما نسبت به این سنت حسنه نگاه ویژه داشته و الان نیز از موقوفات آنها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه وقف و نیات واقفین گفت: امروز نیازهای مختلفی در جامعه ما وجود دارد که می‌توان از محل موقوفات و نیات جدید در این حوزه پاسخگوی آنها باشیم.

به گفته امام جمعه سنندج، امروز افراد مریض و نیازمند زیادی در جامعه وجود دارد که اگر موقوفاتی با نیت کمک به آنها داشته باشیم قطعا می‌توانیم در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم.

ماموستا خدایی به دستورات دین اسلام در مورد وقف گریزی زد و گفت: خداوند در قرآن کریم برا انجام وقف در بین انسان‌ها تاکید کرده است و البته مالی که وقف می‌شود باید بهترین مال انسان باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم فرهنگ وقف روز به روز رونق پیدا کند و شاهد استفاده از این ظرفیت در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه بر اساس نیات واقفین باشیم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب توجه به این سنت حسنه رفته رفته در جامعه ما کمرنگ‌تر می‌شد، افزود: با پیروزی انقلاب و تشکیل و ایجاد سازمان اوقاف این فرهنگ روز به روز ترویج و در حال حاضر نیز در این زمینه شرایط مطلوبی داریم.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: در بحث اجرای نیات موقوفات و حفظ آنها باید به صورت جدی تلاش شود و با شفاف‌سازی در این زمینه بستر اعتمادسازی هرچه بیشتر مردم را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه در زمینه هزینه‌کرد درآمدهای موقوفات باید شفاف‌سازی‌های لازم در جامعه انجام شود، گفت: شفاف‌سازی در این زمینه موجب اعتماد جامعه در نتیجه توسعه موقوفات می‌شود.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: کسانی که وقفی را انجام می‌دهند نباید در هیچ شرایطی از وقفی که صورت گرفته پشیمان شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.