شیراز – رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: زکات باید باعث رفع گرفتاری مردم باشد و اگر امروز چنین نیست باید به دنبال رفع دلایل مشکلات باشیم.

زکات باید باعث رفع مشکلات مردم شود/ احیای فرهنگ زکات

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله حسن عالمی ظهر چهارشنبه در شورای زکات استان فارس افزود: موضوع زکات در مقایسه با سایر احکام الهی جایگاه بالایی دارد، زکات عبادت بزرگ است و خداوند از زکات بزرگتر تکلیف نکرده است.

وی ادامه داد: همچنان زکات یک امرعبادی مانند روزه و نماز است که دارای مرحله صحت و قبول است علاوه بر آن زکات یک امر اجتماعی، انسانی و اداره جامعه است.

رئیس شورای عالی زکات کشور تصریح کرد: در دولت های واقعی اسلامی که دوران رسول خدا(ص) و حضرت علی(ع) بود در شاکله این ۲ حکومت عمده مشکلات جامعه اسلامی که نیاز به ثروت داشت از منبع اصلی زکات تامین می شد.

آیت الله عالمی تاکید کرد: زکات باید به عنوان حلال مشکلات زندگی مردم دیده شود، زمانیکه می خواهد همچنین مصرف بزرگی داشته باشد و اگر امروز برای ما حل مشکل نمی کند باید به دنبال رفع مشکلات باشیم که شامل کمکاری، عدم تبلیغات، عدم مدیریت درست و... است.

وی یادآور شد: باید زکات را به طور کامل جمع کرد که باعث رفع مشکلات مردم باشد بنابر این باید به دنبال برکات معنوی زکات در جامعه نیز بود.

رئیس شورای عالی زکات کشور افزود: مالی که زکات آن داده شود برکت دارد و در اصل فقر کم می شود و زمانیکه فقیر کم شد زکات در مباحث دیگر جامعه هزینه می شود.

آیت الله عالمی تاکید کرد: احیای فرهنگ زکات یک اولویت است و شورای زکات باید به این مهم توجه کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.