گرگان- معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: علما و روحانیون با آگاهی از فضای مجازی در تولید محتوا و ارائه آن با بیانی جذاب و مخاطب پسند به جامعه تلاش کنند.

علما با آگاهی از فضای مجازی تولیدات جذاب و مخاطب‌پسند به جامعه ارائه دهند

به گزارش قدس آنلاین، نصرالله جهانگرد ظهر امروز در سومین اجلاس استانی نماز شهرستان مینودشت با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته است، اظهار کرد: مقدمات شبکه ی ملی اطلاعات شکل گرفته و خطوط ارتباطی فعلی پاسخگوی کل پهنای کشور است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی از بروز رسانی این تکنولژی و فن آوری به نیکی یاد کرد و افزود: در حال حاضر ۲۷۰ نرم‌افزار موضوعی نماز با قابلیت نصب بر روی تلفن همراه به زبان‌های فارسی و عربی طراحی شده و به دنبال این هستیم نرم‌افزارها را به زبان‌های رایج دنیا طراحی و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

*کانال‌های فاسد و حاوی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن کمتر از یک درصد حجم اینترنت کشور را پر کرده است

وی اضافه کرد: کانال‌های فاسد و حاوی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن کمتر از یک درصد حجم اینترنت کشور را پر کرده که همین مقدار کم به خاطر تنوع و به روزرسانی و به کارگیری شگردهای مختلف جذاب شده و متاسفانه گروهی از کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان را درگیر خود کرده است و ما باید با نوآوری و خلاقیت مبانی دینی و شرعی و فعالیت‌های ارزشی را جایگزین این فضاها کنیم.

جهانگرد خاطرنشان کرد: آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی را جدی بگیریم و برای نمونه کار کردن با نرم‌افزارهایی که در حوزه نماز و احکام طراحی شده را به بیش از ۲۰۰ هزار طلبه و روحانی که در بیش از ۷۰ هزار مسجد سطح کشور فعالیت مذهبی دارند آموزش بدهیم تا به راحتی نحوه استفاده و بهره‌گیری از این نرم‌افزارها و برنامه‌ها را به مردم آموزش بدهند.

*فعالیت بیش از ۶۰۰ هزار کانال تلگرامی در سطح کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ هزار کانال تلگرامی در سطح کشور اذعان داشت: از این تعداد روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ تراکنش انجام می‌شود و از این مقدار یک درصد مرتبط با دین و شریعت و مذهب است و ما باید برای ارتقا این سطح تلاش کنیم که البته این کار باید پله به پله و به دور از احساسات و با یک برنامه‌ریزی جامع  صورت بگیرد.

وی از آمادگی وزارتخانه برای حمایت از پژوهشگران، مخترعان، طراحان و برنامه‌سازان در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی و مذهبی خبر داد و تاکید کرد:  همه باید تلاش کنیم تا فضای مجازی برای فرزندان این مرز و ‌بوم یک محیط امن ‌و سالم متناسب با فرهنگ‌ و ‌عقایدمان باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.