قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رسانه به معنی مؤذن است و بساط منافقان، یهودیان و منافقان نفودی در ارکان نظام باید توسط این اذان بر چیده شود که اگر این امر محقق شود، آن رسانه فعالیت خود را به درستی انجام داده است.

رسانه ها نقش مهمی در برچیدن بساط منافقان دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  همزمان با هفته بسیج، نشست اخلاق در رسانه با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از اصحاب رسانه امشب در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج و ریشه کن شدن فتنه داعش اظهار داشت: سوریه و عراق هدف اصلی داعش نبوده و هدف آنها، نابودی اسلام و ایران بوده است که این خطر به دست اندیشمندان ایرانی و اندیشمندان شیعه برچیده شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: مکاتب مختلف به این نتیجه رسیده اند که شیعه یار و مددکار آنها است؛ در حالی که داعش تلاش کرد تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند، نتوانست موفق باشد و به اهداف خود دست یابد و خداوند تمام شر و بدی را به آنها بازگرداند.

وی به تشریح خطبه متقین نهج البلاغه امام علی (ع) پرداخت و بیان کرد: در این خطبه انسان مورد خطاب قرار می گیرد که از خود فردی بسازد که به مانند همام، صاحب الامر امیر مؤمنان امام علی (ع) باشد؛ در این خطبه، یاد می شود که یک انسان بی نماز نمی تواند با امام علی (ع) هم صحبت باشد چراکه مولای متقیان یک هم نشینی داشت که امام از هم نشینی با او لذت می برد و این هم نشین شخصی به جز همام نبود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه همام به معنی «انسان دارای همت گسترده است» گفت: همام، هم نشین امام علی (ع) اهل عبادت و بندگی بوده است و فردی بود که لیاقت صادر شدن خطبه متقین از سوی امام علی (ع) را داشت؛ شخصیت همام را به عبادت او می شناختند چراکه عبادتش فراتر از نماز و روضه بود.

عابدینی خاطرنشان کرد: در نهج البلاغه به نوع عبادت های انسان اشاره شده است که در آن، برخی از انسان ها از ترس جهنم خداوند را عبادت می کنند که این نوع عبادت بردگان است و بندگان خدا باید به سبک بندگان، خداوند را عبادت کنند؛ برخی هم خداوند را برای معامله با او عبادت می کنند که این نوع عبادت ویژه تاجران و بازاری ها است.

وی اضافه کرد: عده ای نیز خدا را برای شوق و شکر با معبود خود عبادت می کنند که این نوع عبادت، ویژه آزادگان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وقف اشاره و عنوان کرد: یک فردی زمین دیگران را به ناحق تصاحب و غصب و فرد دیگری از مال خود، در راه خدا انفاق و وقف می کند که فاصله این دو نفر به اندازه فاصله بهشت تا جهنم و یزید و امام حسین است؛ اگر فردی ایمان داشته باشد تحمل ظلم و ستم را ندارد.

عابدینی تصریح کرد: رسانه به معنی مؤذن است و بساط منافقان، یهودیان و منافقان نفودی در ارکان نظام باید توسط این اذان بر چیده شود که اگر این امر محقق شود، آن رسانه فعالیت خود را به درستی انجام داده است.

در ادامه این نشست، مسؤول سازمان بسیج رسانه استان قزوین ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم به کمک و راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان قزوین، سازماندهی کمی را در حوزه بسیج داشته باشیم.

محمدکشاورز ضمن اشاره به پایان کار داعش افزود: استان قزوین برای دفاع از حرمین شهدای مدافع حرم بسیاری را تقدیم کرده که شهید رسول پورمراد، شهید حجت اسدی، شهید مهدی عزیزی، جاویدالاثر حمید محمدرضایی، شهید عبدالله باقری، شهید عصمت شکوهی، شهید مرتضی کریمی، شهید الیاس چگینی، شهیدحمیدرضا اسداللهی، شهیدحمید سیاهکلی مرادی، شهید مهدی عسگری، شهید گل محمد غلامی، شهید محمداینانلو، جاویدالاثر زکریا شیری و شهید سعید سامانلو از جمله این شهیدان است.

وی یادآور شد: برنامه های فرهنگی بسیاری در هفته بسیج پیش بینی شده است که از جمله آن می توان به برگزاری دوره توانمندی فعالین فرهنگی و رسانه ای با حضور و سخنرانی سردار اثباتی فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح اشره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.