۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 575311

حاج قاسم و نابودی داعش

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد

این روزها نامه حاج قاسم و پاسخ رهبر معظم انقلاب در داخل و خارج کشور توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هم خبر نابودی داعش مهم و شنیدنی است و هم پاسخ دقیق و جامع با فرازهای قابل‌توجهی که در نامه رهبر عزیز آمده است.

حاج قاسم و نابودی داعش

قدس آنلاین- این روزها نامه حاج قاسم و پاسخ رهبر معظم انقلاب در داخل و خارج کشور توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هم خبر نابودی داعش مهم و شنیدنی است و هم پاسخ دقیق و جامع با فرازهای قابل‌توجهی که در نامه رهبر عزیز آمده است. به‌رسم ادب و حق‌شناسی از رزمندگان و شهدای مدافع حرم بویژه دلاوران عزیز لشکر فاطمیون، خیلی کوتاه به چند موضوع اشاره می‌کنم:
۱- پدیده شوم داعش به‌مانند هیولایی جان و شیرازه مسلمانان را درید و خسارت‌های وسیعی را به مردم منطقه تحمیل کرد. پیروزی نظامی علیه داعش یک ظفر بزرگ است که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت و کار مهم نخبگان فرهنگی این است که ابعاد و لایه‌های وسیع این پیروزی را تبیین و معرفی کنند، زیرا هرگونه کوتاهی در این زمینه خسارت‌هایی بزرگ را به دنبال خواهد داشت.
۲- روزهای آغازین پیدایش داعش، در داخل و خارج کشور تحلیل‌ها و برداشت‌های غلط فراوان و گسترده‌ای وجود داشت و خیلی از تریبون‌ها مأموریت داشتند اصل داعش را مخفی نگه‌دارند و بیشتر یک جلوه درون وطنی سوری و صرفاً سیاسی از آن منعکس کنند و متأسفانه حدود دو سال بسیاری از نخبگان سیاسی برمدار تحلیل اشتباه بودند و برخی تحلیل‌ها و آدرس‌های اشتباه تا همین اواخر هم وجود داشت و شنیده می‌شد.
۳- پیشگامی سردار دلاور اسلام حاج قاسم سلیمانی در کنار تیزبینی، اشراف کامل نظامی و سیاسی به شرایط منطقه و سرعت عمل بالایی که دارد، جوهر اطاعت و ولایتمداری‌اش را تأثیرگذارتر کرد و خیلی زود توانست زمام فرماندهی میدان در سوریه و تعاملات و هماهنگی‌های بین‌المللی را به دست بگیرد که البته شاید زمانی فرا رسد که امکان بیان برخی کوتاهی‌های مسئولان رسمی فراهم شود تا بیشتر قدر این خادمان اسلام و انقلاب دانسته شود.
۴- تحقق آرمان جهانی بسیج با پیشگامی بسیجیان مخلص از افغانستان، سوریه، لبنان، عراق، پاکستان و ایران از دیگر دستاوردهای این پیروزی است البته روایت رشادت و مجاهدت این رزمندگان با تأکید ویژه ‌بر تداوم ارتباط و سازمان بسیج جهان می‌تواند الگوی جامع جبهه مقاومت در سراسر جهان مقابل جبهه باطل را به دنبال داشته باشد.
۵- حمایت مجاهدان و رزمندگان از مردم سوریه و عراق در دوره حضور داعش که یک جهاد عظیم و ارزشمند و نتیجه آن فتوحات است که حاصل‌شده، نباید با پایان عملیات نظامی پرونده یاری و حمایت مردم بسته شود. جریان بازسازی و حمایت و امداد روند زندگی روزمره و رشد و تعالی فرهنگی این مردم امروز نیاز به مجاهدان و رزمندگان فرهنگی دارد و باید «حاج قاسم» ‌های حوزه‌های علمیه به میدان بیایند.
۶- بخش بزرگی از سهم جهادی این دوره بر دوش شیعیان مخلص امام علی علیه‌السلام یعنی دلاوران افغانستانی بود، عزیزانی که با شجاعت لباس هجرت، جهاد و غربت مضاعف را به تن کردند و موجب بسیاری از پیروزی‌ها شدند. نکند با بسته شدن پرونده مبارزه علیه داعش و بازگشت این عزیزان، درروند زندگی و مسائل شخصی در دستگاه‌ها و نهادهای مسئول بی‌توجهی و بی اعتنایی ببینند که ثمره‌ای جز شرمندگی در محضر شهدا و این رزمندگان عزیز به دنبال نخواهد داشت.
۷- آنچه تمام‌شده، جبهه نظامی داعش است، امّا جبهه فرهنگی، فکری و اجتماعی تکفیری و سلفی‌گری ادامه دارد و چه‌بسا گسترده‌تر و پیچیده‌تر و اینجاست که طراحی و هوشمندی و به تعبیر دقیق حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای: «حفظ انگیزه، حفظ هوشیاری، حفظ وحدت، زدودن هر پسماند خطرناک، کار فرهنگی بصیرت افزا و خلاصه آمادگی همه‌جانبه نباید فراموش شود.»

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.