کرج_مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک البرز با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها از بیماری فرزند اتیسمی خود بی اطلاع هستند، گفت: در ایران ۸ تا ۹ سال طول می کشد تا این بیماری تشخیص داده شده و درمان آن شروع شود.

تشخیص بیماری اتیسم در ایران 9 سال به طول می انجامد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر افشین وجدانی روشن پیش از ظهر پنج شنبه در  بازدید استاندار و هیات همراه وی از آسایشگاه کهریزک گفت: رسیدگی به وضعیت مددجویان در سه مرحله صورت می گیرد که در نخستین گام درمنزل و در دومین مرحله به صورت مراجعه روزانه و در مرحله پایانی با بستری شدن در مرکز خدمات درمانی از سوی پرسنل آسایشگاه کهریزک به این افراد ارایه می شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش های مختلف آسایشگاه خیریه کهریزک در سال ۹۳ افتتاح شده است، افزود: ارایه خدمات درمانی شامل رسیدگی به مددجویان سالمند و کودک است.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک البرز اظهار کرد:   ۸۸۵ نفر تحت پوشش این مرکز قرار دارند،   مددجویان کودکان و ارایه خدمات درمانی و مراقبتی به آنها  ۱۱۰  نفر به صورت شبانه روزی و ۸۰ نفر نیز روزانه تحت پوشش این آسایشگاه قرار دارند.

وجدانی روشن با بیان اینکه در آسایشگاه خیریه کهریزک، توجه به وضعیت مددجویان کودکی که عقب ماندگی ذهنی دارند، اهمیت زیادی دارد، عنوان کرد: با توجه به افزایش ابتلا اوتیسم در کشور به منطور ارایه آموز ش های لازم در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

وی در ادامه افزود:  بسیاری از خانواده ها  از بیماری فرزند اتیسمی خود بی اطلاع هستند، همچنین در ایران  ۸ تا ۹ سال طول می کشد تا این بیماری تشخیص داده شده و درمان آن شروع شود اما در دیگر کشورها این پروسه تنها چندماه زمان میبرد.

وی با بیان  اینکه درآسایشگاه خیریه کهریزک تهران سه هزار بانوی نیکوکار خدمت رسانی می کنند، افزود:در آسایشگاه خیریه کهریزک کرج یکهزار و ۴۰۰ نفر بانوی نیکوکار به ارایه خدمت می پردازند.

مدیر آسایشگاه کهریزک البرز گفت:هزینه نگهداری و مراقبت از مددجویان در منزل تنها یک پنجم هزینه خدمات ارایه شده در آسایشگاه است و می خواهیم به سمت و سویی پیش رویم که رسیدگی به مددجویان در منازل بیشتر شود.

وی در ادامه تشریح کرد: در مجموع یکهزار و ۷۵۰ نفر پرسنل در مرکز و منازل به وضعیت مددجویان زیر پوشش آسایشگاه خیریه کهریزک کرج رسیدگی می کنند.

دکتر وجدانی روشن در پایان تاکید کرد: در حال حاضر تنها دوره های کوتاه مدت به مددکاران ارایه می شود اما در گام بعدی قرار است به بحث آموزش ها در یک واحد دانشگاهی علمی کاربردی و به منظور تربیت نیروهای متخصص پرداخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.