منابع سوری از ادامه پیشروی ارتش و نیروهای همپیمان در مرزهای مشترک با عراق و آزادسازی چندین منطقه دیگر خبر دادند.

ادامه عملیات ارتش در محور «البوکمال-المیادین» و تلفات گسترده جبهه النصره در حماه

به گزارش قدس آنلاین، ارتش سوریه و همپیمانانش با ادامه پیشروی در محور المیادین-البوکمال در مرزهای مشترک با عراق، چند روستا و شهرک از جمله شهرک القوریه را پس از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

یک منبع نظامی در این باره گفت ارتش سوریه تمام روستاها و مناطقی را بین شهرک الصالحیه تا جنوب روستای دبیلان در کرانه رودخانه فرات در حومه جنوب شرقی دیرالزور قرار دارد، از لوث داعشی ها پاکسازی کردند به طوری که شهرک‌های «جرمة، الصفصافة، الجدلة، الدویر، وادی أبو جاسم، صبیخان وغربیة» آزاد شده است.

ارتش سوریه همچنین توانست منطقه حویجه قاطع در شمال دیرالزور را آزاد کند، پیش از آزادی این منطقه، شماری از تروریست‌های داعشی خود را تسلیم کردند.

در حومه شرقی حماه، جنگنده‌های نیروی هوایی مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در «ﺍﻟﺮﻫ� ﺎﻥ، أﻡ ﺍﻟﻤﻴﺎﻝ، ﺍﻟﻤﻌﻜﺮ ﺍﻟﺸﻤﺎﻟﻲ ﻭ ﺍﻟﻤﻌﻜﺮ ﺍﻟ� ﻨﻮﺑﻲ» به شدت بمباران کردند، عملیات نظامی در این مناطق نیز تا نابودی  تمام هسته‌های این گروه تروریستی در حومه شمالی و شمال شرقی حماه ادامه دارد که از مهمترین دژهای آن به شمار می‌رود، این پیشروی، نیروهای ارتش را در آستانه دروازه‌های استان ادلب قرار خواهد داد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش عملیات نظامی خود را به سمت فرودگاه  ابوالظهور در حومه ادلب از سمت تپه‌های ابوالدالی آغاز کردند به طوری که توانستند تروریست‌ها را در روستای الرشادیه محاصره کند و چند تپه راهبردی اطراف آن را هم آزاد کنند که سبب تسهیل پیشروی نیروها به سمت این فرودگاه شده است.

در حومه حلب در شمال سوریه هم گروه‌های موسوم به حمایت کردی اعلام کرد با قدرت به حمله ارتش ترکیه به منطقه  عفرین در حومه شمال غربی حلب پاسخ خواهد داد، ارتش ترکیه شمار زیادی نیرو و تجهیزات در اطراف منطقه عفرین مستقر کرده است، رئیس جمهوری ترکیه تهدید به سیطره بر عفرین کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.