۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 575407

روز سی ام شهریور ماه بود که، سردار قاسم سلیمانی در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم، مرتضی حسین پور شلمانی، وعده داد که «نابودی داعش نزدیک است و تا دو ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم و ایران، روسیه، سوریه و عراق باید این جشن را برپا کنند»، البته فرمانده دلاور نیروی قدس سپاه قبل‌تر از آن هم و در پیامی که به مناسبت شهادت شهید محسن حججی صادر کرد، از رو به زوال بودن دولت اسلامی عراق و شام، در ماه‌های پیش رو خبر داده بود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هفته نامه بیت المقدس؛ روز سی ام شهریور ماه بود که، سردار قاسم سلیمانی در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم، مرتضی حسین پور شلمانی، وعده داد که «نابودی داعش نزدیک است و تا دو ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم و ایران، روسیه، سوریه و عراق باید این جشن را برپا کنند»، البته فرمانده دلاور نیروی قدس سپاه قبل‌تر از آن هم و در پیامی که به مناسبت شهادت شهید محسن حججی صادر کرد، از رو به زوال بودن دولت اسلامی عراق و شام، در ماه‌های پیش رو خبر داده بود.

اکنون آن فرصت دو ماهه تقریبا به پایان رسیده و وعده سردار هم در حال تحقق است، آن‌هم در نقطه‌ای در مرز دو کشور عراق و سوریه، در «البوکمال». برای همین است که اسم این نبرد را «ام المعارک» گذاشته‌اند و شدید ترین درگیری و جنگ بین جبهه مقاومت اعم ازارتش سوریه، حزب‌الله لبنان، سپاه پاسداران، فاطمیون، زینبیون، حیدریون  و سایر جریان‌هابا داعش و پشتیبانان آنها در این منطقه در جریان می‌باشد.

مبارزه در ابوکمال، نبرد پایانی و نهایی بین جبهه مقاومت و گروه تروریستی داعش و پشتیبانان آنهادر عراق و سوریه است و از همین باب داعش تمام توان خود را در آنجا جمع نموده تا بلکه توفیقی کسب کند تا آنجا که تمام فرماندهان و نیروهای تکفیری داعشاز سوریه و عراق و حتی خود ابوبکر البغدادی در این نقطه جمع شده‌اند و شدیدترین مقاومتاز طرف آنها انجام می‌شود چراکه در واقع این نبرد، مبارزه مرگ و زندگی برای داعش است.

 نکته قابل توجه در این میدان این است که آمریکا و ائتلاف به اصطلاح ضد داعش نه تنها به آن‌ها حمله نمی‌کنند بلکه دائما برای نیروهای جبهه مقاومت مزاحمتایجاد نموده و ضمن آن پشتیبانی بسیار قوی از داعش انجام می‌دهند. همین حمایت‌ها تردیدی باقی نمی‌گذارد که تلاش آمریکا بر این استکه به هر قیمتی از فروپاشی داعش در منطقه جلوگیری کند. در همین راستا آمریکا به دولت عراق فشار می‌آورد تا حشدالشعبی را مجبور کند که از مناطق مرزی سوریه عقب نشینی نموده تا عملا بخشی از جبهه تشکیل شده از نیروهای مقاومت خالی شود. این اقدام دخالت آشکار ایالات متحده در امور مدیریتی و نقض حاکمیت عراق می‌باشد و هدف اساسی آنحفظ داعش، البته بصورت ضعیف شده و تحت کنترل، در این منطقه است.

اگرچه با ارزیابی سیر درگیری‌ها می‌شود از قطعیت پاکسازی این منطقه، بعنوان آخرین نقطه شهری تحت تصرف داعش، از لوث عناصر این گروهک تکفیری ظرف روزهای آینده سخن گفت، اما نباید آن‌را به معنای پایان فتنه شام دانست و هنوز مبارزه تا آزادی تمامی نقاط تحت اشغال گروه های تروریستی از جمله جبهه الشام و النصره، ادامه دارد و جشن پیروزی محور مقاومت بر جبهه عبری- عربی و غربی آن زمان خواهد بود.

در خصوص نبرد ابوکمال، اما نکته دیگری هم وجود دارد و آن نقش آفرینی جدی و موثر رزمندگان جبهه مقاومت در دو محور سوریه و عراق است. نیروهای مقاومت از سمت سوریه و حشدالشعبی از طرف عراق در این نبرد از دو سو به هم نزدیک شده و به تعبیر نظامی آن «با هم دست دادند». تحقق این هم افزایی و همراهی، اگر مهم‌تر از آزادسازی ابوکمال نباشد، حتما کمتر از آن نیست. سالهاست که دوست و دشمن، هر یک به دلیلی، از محور مقاومت اسلامی و نقش آفرینی آن در تحولات منطقه سخن می‌گویند، اما فتنه تکفیری و اقدامات گروهک‌های تروریستی مانند داعش و النصره کمک شایان و ویژه‌ای به تقویت این محور و جدی‌تر شدن پیوندهای آن کرد. معرکه ابوکمال حلقه‌ای مهم در تقویت این محور است. اکنون راحت تر می‌شود از ارتباط زمینی و بدون مشکل تهران تا بیروت سخن گفت.

هفته نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.