امام خامنه‌ای رهبر برجسته‌ای است که همه صادقانه دوستش دارند و انشاالله امت اسلامی بیش از پیش از خدمات و برکات ایشان بهره مند شوند

حامیان داعش هم از آن ناامید شده‌اند

قدس آنلاین- با پایان قریب الوقوع حکومت منحوس داعش در عراق و سوریه، طومار گروه های تکفیری می رود که پیچیده شود اگرچه درباره اندیشه ای که منجر به شکل گیری چنین تفکری شد هنوز نگرانی وجود دارد اما قطعا خلاص شدن کشورهای اسلامی و رزمندگان محور مقاومت از عرصه نبرد با داعش، نویدبخش برجسته شدن مجدد مسئله فلسطین و توجه ویژه به آن در میان مسلمین است. در همین زمینه با شیخ ماهر حمود از علمای برجسته اهل سنت لبنان و دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت به گفت‌وگو نشستیم. ارزیابی میزان موفقیت «دومین اجلاس بین المللی اتحاد علمای مقاومت» که اخیرا در بیروت برگزار شد هم محور دیگر گپ و گفت ویژه نامه بیت المقدس روزنامه قدس با وی بود کهمتن کامل این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

 برگزاری کنفرانس اتحاد علمای مقاومت چه تاثیری بر مقاومت ملت فلسطین دارد؟

این کنفرانس در واقع یک اتفاق و عمل رسانه‌ای-سیاسی است که می تواند بر روحیه ملت فلسطین تاثیر گذاشته و کامل کننده مقاومت در برابر اسرائیل در اشکال مختلفش باشد. طبیعتا تاثیر این کنفرانس بیشتر سیاسی-رسانه‌ای است و می تواند روحیه دشمن صهیونیستی را تضعیف کند چرا که در این کنفرانس صحبت‌هایی مطرح شد که پرده از درونیات و اندیشه هایی بر می دارد که صهیونیست‌ها سعی در پنهان کردنش دارند و لذا انشاالله تاثیر مهمی در این زمینه خواهد داشت.

تفاوت کنفرانس اخیر اتحاد علمای مقاومت با کنفرانس قبلی و  اجلاس‌هایی از این دست چیست؟

تفاوت در این است که این کنفرانس پس از تحقق پیروزی‌های مقاومت اسلامی بر اندیشه تکفیری در سوریه، عراق و لبنان برگزار می شود. اندیشه تکفیری در واقع بخشی از توطئه صهیونیست‌ها برای منطقه است چه اعتراف بکنند و چه نکنند. لذا از آنجا که این کنفرانس در پی پیروزی‌های مقاومت بر تکفیری ها در کشورهای عربی برگزار می شود می تواند تاثیر و انعکاس مهمی هم داشته باشد. اینکه ما از کشورهای مختلف به این ندا پاسخ داده و در اینجا جمع شده ایم به معنای نوعی جشن برای آغاز یک مرحله جدید و پشت سر گذاشتن مرحله قبلی است که در آن اندیشه داعشی سعی داشت تفکر مقاومت اسلامی و طرفدارانش و اماکن مهم آن را مورد تهدید قرار دهد.

مسئله دومی که زمینه ساز برگزاری این کنفرانس شد آشتی جریان‌های فلسطینی است و اما موضوع سوم تجربه گذشته این گروهها و فاصله گرفتن آنها از محور مقاومت بود که امروز شاهد بازگشت مجددشان هستیم.

پس از شکست خوردن داعش در صحنه نبرد میدانی در سوریه و عراق آیا فکر می کنید داعش در عرصه اندیشه هم شکست خواهد خورد؟ حضور داعش در تاجیکستان، افغانستان و ... چگونه قابل توجیه است؟

امروز داعش حتی اگر بتواند به جاهای دیگر هم نفوذ کند قطعا حضورش ضعیف تر از گذشته خواهد بود. ماهیت اندیشه داعش برای همه جهان روشن شده وکسانی هم که آن را پشتیبانی مالی می کردند فهمیده‌اند که داعش دیگر نمی‌تواند برایشان کارکردی داشته باشد و لذا بعید است که این گروه تروریستی بتواند مثل گذشته نقش آفرینی قدرتمندی داشته باشد به ویژه که ضربات و شکست‌های سنگینی از ناحیه محور مقاومت متحمل شده است.

لطفا نظرتان را به عنوان یک عالم اهل سنت درباره امام موسی صدر و حضرت آیت الله خامنه‌ای بعنوان دو روحانی شیعه برجسته که حامی فلسطین بوده اند هم کوتاه بیان کنید.

سید موسی صدر رهبری برجسته بود که در زمانی به صحنه آمد که نقش علمای دین کمرنگ شده بود. وی این نقش را دوباره احیا کرد و به تصحیح بسیاری از انحرفات در لبنان پرداخت و سرانجام ناجوانمردانه شهادت رسید.

امام خامنه‌ای رهبر برجسته‌ای است که همه صادقانه دوستش دارند و انشاالله امت اسلامی بیش از پیش از خدمات و برکات ایشان بهره مند شوند، گرچه خدماتی که تاکنون به این امت کرده اند بسیار مهم بوده است.

*هفته نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.