بجنورد- رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۵ قطعه پرنده از گونه های مختلف در این استان ۲۸ هزار کیلومترمربعی رهاسازی شده است.

۲۳۵ قطعه پرنده در خراسان شمالی رهاسازی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی ، بهروز جعفری با اشاره به گونه پرندگان رهاسازی شده اظهار کرد: این پرندگان شامل سهره طلایی، چنگر، دلیجه، سارگپه و ... بوده که بیشترین تعداد پرندگان رهاسازی شده در این استان از گونه سهره طلایی بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین پرندگان رهاسازی شده در این استان پرندگان کشف شده است، گفت: ۱۰ درصد پرندگان رهاسازی شده در سال جاری توسط مردم به این اداره کل تحویل داده شده و ۹۰ درصد پرندگان با اقدام ماموران محیط زیست خراسان شمالی کشف شده اند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان شمالی از دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده پرندگان بیمار و مصدوم سریعا موضوع را به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.

جعفری گفت: پرندگان تحویلی به اداره، در صورت امکان درمان در زیستگاه های مناسب رهاسازی می شوند و در صورت عدم درمان برای نگهداری به علاقه مندان واجد الشرایط واگذار می شود.

هم اکنون در خراسان شمالی ۵۶ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۵۰ گونه پرنده از ۵۳۲گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، پلنگ ، بالابان، و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.