کرمانشاه- ایرنا- دبیرکمیسیون هماهنگی بانک های دولتی استان کرمانشاه در خصوص شرایط پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان گفت: پرداخت تسهیلات به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معرفی به بانک منوط است و چک برگشتی و بدهی معوق به بانک ها مانع پرداخت تسهیلات نمی شود.

تنفس ۲ ساله به بدهکاران بانکی در مناطق زلزله زده

بهزاد جلیلیان روز شنبه گفت: ۲ سال تنفس برای بدهی های بانکی همه ساکنان مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است و این تنفس ۲ ساله شامل جریمه نمی شود.

به گفته او، از امروز روند تشکیل پرونده و معرفی به بانک ها آغاز می شود و برای پرداخت تسهیلات به تشکیل پرونده مجدد نیاز نیست و همان پرونده بنیاد مسکن کفایت می کند.

وی در خصوص رقم تسهیلات اعطایی نیز گفت: برای بازسازی خانه های روستایی ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله با احتساب سه سال دوران مشارکت پرداخت می شود.

به گفته جلیلیان، این تسهیلات برای بازسازی خانه های مسکونی شهری ۳۵ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و پرداخت ۱۵ ساله و نیز با احتساب سه سال دوران ساخت خواهد بود.

جلیلیان در خصوص وضعیت ضمانت این تسهیلات نیز گفت: کوشش کرده ایم شرایط را آسان بگیریم و زنجیره ۲ یا سه نفره از همسایه ها می توانند ضامن یکدیگر بشوند.

جلیلیان در ادامه تسهیلات پرداختی برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری، روستایی و نیز تجاری را ۱۲۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت هفت ساله اعلام کرد.

وی افزود: ۱۰۰ میلیون ریال قرض الحسنه چهار درصد نیز برای خرید لوازم خانگی و هزینه های ضروری زندگی با بازپرداخت پنج ساله پرداخت خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.