تربت جام- خبر و فیلم شبکه های مجازی حاکی از بارش روز جمعه در تربت جام است که این امر میزان مسائل و مشکلات شهروندان را دوچندان کرد به هرحال بارندگی شدید درتربت جام نشان داد که علاوه بر اینکه امکانات جوابگوی جمعیت ۱۰۰ هزار نفرتربت جام نبوده بلکه طی سال های اخیر هدایت آبهای سطحی از توسعه شهری جامانده است.

آب های سطحی از توسعه شهری تربت جام جامانده است

قدس آنلاین- گروه استان ها- علی نوروزی: هشدار و تذکر برای حوادث طبیعی تنها لازم نیست، چرا که تجربه چهار دوره شورا نشان داده که مسائل و مشکلات جدی فقط  درحوزه بحران ها تنها در میان دوره های مختلف شورا و شهرداری دست به دست شده اند و اقدام کافی صورت نگرفته است.

بارندگی خیابان ها را تبدیل به رودخانه کرد

یکی از شهروندان که ساکن خیابان شهید دهقان است به خبرنگار قدس آنلاین گفت: وضعیت خیابان شهید دهقان(نظامی) با شروع بارندگی تبدیل به رودخانه شده و عبور و مرور حتی برای خودروها مشکل است چه برسد به شهروندان پیاده.

وی گفت: بارها به مسولین شهرداری موضوع منعکس شده متاسفانه تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

احمدرضا بهرام پور از دیگر شهروندان گفت:  جاده روستای قادر آباد سال گذشته با هزینه چند ده میلیونی روکش اسفالت شده، اما هنگام بارندگی قسمتی ازاین جاده نزدیک به میدان کارگر زیرآب می رود و آب راکد اسفالت را به سرعت تخریب می کند باید مهندسین شهرداری  کانال کوچکی جهت انتقال این آب به داخل کانال طراحی می کردند.

احمد مرادی یکی دیگرازساکنین خیابان جامی هم با اشاره به بارندگی روز گذشته افزود: بارندگی دیروز تردد برای خودروهای سواری هم مشکلاتی بوجود آورده بود و حتی برخی آیلندهای وسط خیابان مانع هجوم آبهای به منازل شده بود لازم مسئولین شهری به این بارندگی های بیشتر توجه کنند تا مردم دچارآسیب نشوند.  

مصالح ساختمانی عامل بحران آب

شهردار تربت جام با اشاره به حجم بارندگی های اخیر درتربت جام در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: نیروهای ستاد بحران شهرداری  از ساعت های ابتدایی صبح جمعه  به شهروندان خدمت رسانی کرده و متاسفانه حجم بالای مصالح ساختمانی  که بعضی از شهروندان در معابررها کرده اند  مسیر ورودی و خروجی و معابر آب را مسدودشده بود و مشکلاتی بسیار زیادی برای خدمات رسانی به شهروندان بوجود می اورد.

شهرداری تربت جام حالت آماده باش گرفت

حسینی گفت: با توجه به مشکلاتی که به صورت زیر بنایی در سطح معابر شهر وجود دارد از معابر سطح شهر و نقاط حادثه خیز و مناطقی که آب گرفتگی صورت گرفته بازدید میدانی انجام شده است ودستورات لازم در جهت تامین ردیف اعتباری و بودجه ای مربوطه برای اجرای پروژه های فوق صادر خواهد شد تا هر چه زودتر بتوانیم به مشکلات معابر سطح شهرستان  تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: شهرداری تربت جام  همچنان در خدمت شهروندان خواهد بود و در صورت وجود مشکلات آبگرفتگی مجموعه مدیریت خدمات شهری با شماره تماس اضطراری ۰۵۱۵۲۵۲۷۹۱۶ برای خدمات رسانی و ستاد بحران شهرداری در این چند روز در حالت آماده باش کامل خواهد بود.

بارندگی ۱۵ میلیمتری در تربت جام

رییس اداره هواشناسی تربت جام ظهر شنبه با اشاره به حجم بارندگی های اخیر به خبرنگار قدس آنلاین گفت: بارش باران که از اوایل بامداد روز جمعه در شهرستان  شروع و ساعاتی ادامه داشت بسیار به موقع ودر زمانی مناسب رخ داد و مجموع بارش حاصله از این سامانه در شهرستان ۱۴.۹ میلیمتر ثبت گردید.

سبحان زمانی در ادامه گفت: ازابتدای سال زراعی جاری در منطقه ۱۵ میلیمتر باران باریده که در مقایسه با سال زراعی گذشته ( ۲ میلیمتر) مقدار ۱۳ میلیمتر افزایش نشان میدهد و مقدار بارش باران در دوره آماری مشابه هم  ۱۲ میلیمتر ثبت گردیده است.

 وی گفت: به لحاظ دمایی آبان امسال گرمترین آبان دوره آماری بود و آبان امسال افزایش ۱.۸ درجه ای دمای هوارا در ایران تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه امسال آبان بسیار گرمی داشتیم گفت: در ماه گذشته شرایط دمایی به‌گونه‌ای بود که همه استان‌ها بدون استثناء گرمتر از شرایط طبیعی بودند و کل کشور در آبان ماه ۱۳۹۶، به میزان ۱.۸ درجه سلسیوس گرمتر از میانگین بلندمدت این ماه بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به برودت هوا در مناطق کوهستانی بارش در ارتفاعات بشکل برف بوده که جهت تغذیه قنوات وچشمه سارها مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.