کرج- سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز با بیان اینکه آستان فراجناحی عمل می کند و براساس ماموریت های محوله عمل می کند گفت: محور کاری خود را بر محرومیت زدایی قرار داده ایم.

تمرکز نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز بر محرومیت زدایی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس قاضی خانی پیش از ظهر امروز در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه قدس در استان البرز اظهار کرد: با انتصاب حجت الاسلام رییسی به سمت تولیت آستان قدس رضوی وتاکیدات مقام معظم رهبری ماموریت ها و شرح وظایفی جدید تعریف شده است.

وی افزود: رسیدگی به مناطق محروم و توجه به قشر مستضعف جامعه در این ساختار جدید به شکل جدی دیده شده و برهمین اساس با شکل گیری دفاتر آستان قدس در استان های مختلف تلاش شده این موضوع به شکل دقیق تری دنبال شود.

قاضی خانی با بیان اینکه دفتر نمایندگی استان البرز کار خود را از بهمن ماه به شکل رسمی آغاز کرده است گفت: در این ساختار جدید افراد مختلف می توانند همان خدماتی که در آستان ارائه می شود را از طریق نمایندگی دریافت کنند و با زمان کمتری به آنچه مدنظرشان است دست پیدا کنند.

قاضی خانی به موضوع خادمیاران اشاره کرد و گفت:افراد علاقمند به خادمیاری امام هشتم(ع) می توانند در سامانه خادمیاران ثبت نام کنند و پس از آن با اعلام اسامی ثبت نامی به دفاتر استانی کار ارزیابی و گزینش های لازم انجام می شود ودر نهایت طی یک برنامه مشخص برای خادمیاری به صحن رضوی مشرف خواهند شد.

اعطای حکم خادمیاری به ۴۰۰ نفر

وی به ارائه آماری از میزان ثبت نام های صورت گرفته پرداخت و گفت: تاکنون ۱۸۰۰ نفر برای خادمیاری ثبت نام کرده اند که از این میزان ۶۰۰ نفر آموزش های لازم را دیده اند و ۴۰۰ نفر هم حکم خادمیاری آزمایشی به مدت ۶ ماه را دریافت کرده اند.

سرپرست آستان قدس رضوی در استان البرز به کانون های خادمیاری اشاره کرد و گفت: در راستای جذب حداکثری ارادتمندان به امام هشتم (ع) و ترویج فرهنگ رضوی کانون های خادمیاری در بخش های مختلف شکل گرفته است و در البرز ۲۰ کانون کار خود را شروع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کانون های مساجد، سازمانی واصحاب رسانه از جمله این کانون هاست ودر شهرستان های استان نیز این اتفاق در حال رخ دادن است.

قاضی خانی به اهم اقدامات صورت گرفته در مدت فعالیت نمایندگی البرز اشاره کرد و گفت: در قالب طرح مهر درخشان رضوی تاکنون ۲۳۰۰ نفر از افراد کم بضاعت و قشر مستضعف جامعه به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده اند ضمن آنکه درهمین مدت بیش از یک هزار عیادت از بیماران در منازل وبیمارستان ها انجام شده است.

وی در توضیح بیشتر گفت: برنامه های متنوع فرهنگی در دهه کرامت ودهه آخر ماه صفر نیز از سوی این نماینگدی به اجرا درآمده است.

قاضی خانی با بیان اینکه کمتر از یک درصد موقوفات استان قدس در البرز وجود دارد گفت: متاسفانه عایدات همین میزان کم هم به تهران می رود که درخواست کرده ایم مدارک وپرونده آنها به البرز انتقال پیدا کند تا بخشی از عایدات در خود استان هزینه شود.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز ادامه داد: برای نخستین بار قبوض دریافت کمک های مردم به مانند خود آستان منتشر شده  ومردم در البرز می توانند با ارائه کمک ها ونذورات خود در همین استان یاری رسان مردم محروم در محل سکونت شان باشند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود با قدردانی از تلاش های سرپرستی روزنامه قدس در البرز گفت: توقع وانتظار ما از رسانه ای که متعلق به آستان قدس رضوی است حمایت رسانه ای از فعالیت ها وانعکاس پررنگ آنها در میان اقشار مختلف مردم است.

قاضی خانی اظهار کرد:توقع می رود روزنامه قدس به عنوان زبان گویا این مجموعه پیام رسان لحظه به لحظه فعالیت ها باشد و مردم را بیش از پیش با تلاش ها و اهداف آستان قدس در البرز آشنا کند.

حرکت به سمت اقدامات ماندگار

جانشین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی نیز با بیان اینکه تلاش می کنیم در جای جای استان شمیم حضورآستان قدس رضوی را داشته باشیم گفت: در کنار تمام اقدامات فرهنگی ای که صورت گرفته آستان در تلاش است اقدامات کلان و ماندگارتری را انجام دهد.

حمید علی مددی تصریح کرد: در حال حاضر رایزنی هایی برای احداث بیمارستان، کتابخانه تخصصی و مدارس رضوی در استان انجام شده و برخی اقدامات لازم از جمله در اختیار گرفتن زمین های لامز نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این مسیر پذیرای خیرینی که می توانند به شکل مالی و تخصصی کمک رسان باشند هستیم و امید داریم بتوانیم در این بخش نیز به نمایندگی از آستان قدس رضوی منشا اثر باشیم.

مسئول امور خادمیاران رضوی در استان البرز هم در این نشست با تاکید براینکه دفتر آستان قدس در البرزبا خدمت به مردم شکل می گیرد گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم فرهنگ رضوی را اشاعه دهیم وزیر چتر آقا امام رضا(ع) در جهت کاهش محرومیت ها و مشکلات جامعه مصتضعف قدم برداریم.

جلال علافی افزود: مردم ما در جریان خیلی از تلاش ها و خدمات آستان قدس نیستند و با اطلاع رسانی رسانه ها می توان آنها را مطلع کرد.

در پایان این نشست سرپرست روزنامه قدس در استان البرز به ارائه گزارشی از فعالیت های رسانه ای سرپرستی روزنامه قدس در استان البرز پرداخت.

مهدی عسگری مورودی گفت: روزنامه قدس یکی از قدیمی ترین نشریات کشور محسوب می شود و سابقه فعالیت بیش از ۲۰ سال را در کرج و البرز دارد.

وی ادامه داد: با حضور حجت الاسلام رییسی در جایگاه تولیت آستان قدس رضوی شاهد یک تحول چشمگیر در مباحث فرهنگی بوده ایم و بخش رسانه ای آستان شامل نشریات مکتوب و نشریات برخط هم از آن مستثنی نبوده است.

عسگری تصریح کرد: فارغ از نگاه های سیاسی رایج تلاش کرده ایم فعالیت رسانه ای خود را داشته باشیم وآنجا که نیاز به پرسشگری و نقد بوده مطرح کرده ایم ودر جای خود نیز اقدامات درست را مورد حمایت قرار داده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.