سمنان - رییس انجمن دوستداران حافظ و رییس مرکز حافظ شناسی ایران گفت: سردیس استاد شجریان با حضور شماری از شخصیت های هنری کشور در محوطه آرامگاه شیخ حسن خرقانی رونمایی شد.

سردیس استاد شجریان در آرامگاه شیخ حسن خرقانی رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مجید پازوکی روز شنبه با اشاره به برگزاری دوره ای نشست این انجمن در روز پنجشنبه در شاهرود با حضور استادان کیوان ساکت، شهاب حسینی، اسرافیل شیرجی، حسین فرنیا، سهیل محمودی، فاضل جمشیدی و محمد معتمدی افزود: تصمیم این انجمن بر این شده تا سردیس ساخته شده استاد شجریان توسط هنرمند شاهرودی امیر باقری، تحویل خانواده استاد هنر آواز ایران شود.

وی گفت: همچنین بنا بر تصمیم این هنرمندان سردیس استاد شجریان به هنگام بازدید از آرامگاه شیخ حسن خرقانی رونمایی شد تا ادای دینی به این هنرمند ماندگار کشور کرده باشیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود نیز گفت: هیج برنامه ای در این روز برای نصب سردیس استاد شجریان در آرامگاه شیخ حسن خرقانی نداشتیم و به این نهاد اطلاع هم داده نشده است.

حمیدرضا حسنی گفت: رونمایی ساده از سردیس استاد شجریان تصمیم داخلی نشست انجمن حافظ شناسی بوده که جنبه رسمی نداشته است.

آرامگاه شبخ حسن خرقانی- عارف بزرگ ایرانی- در شرق استان سمنان زمین سالانه پذیرای صدها هزار نفر از علاقه مندان و مسافران و گردشگران از سراسر کشور است. این آرمگاه در ۳۰ کیلومتری شهرستان شاهرود است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.