۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 575652

پژوهشگران دانشگاه فربنکس آلاسکا بتازگی دریافته‌اند ایزوفلاون‌های غذایی که سویا و بادام زمینی سرشار از آن‌ها هستند، در بروز سرطان پیشرونده پروستات نقش دارند

خوراکی‌های مؤثر در تشدید سرطان پروستات

قدس آنلاین- پژوهشگران دانشگاه فربنکس آلاسکا بتازگی دریافته‌اند ایزوفلاون‌های غذایی که سویا و بادام زمینی سرشار از آن‌ها هستند، در بروز سرطان پیشرونده پروستات نقش دارند. بررسی‌های پیشین از فواید متعدد ایزوفلاون‌ها یا فیتواستروژن‌ها با عملکردی شبیه استروژن در کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها حکایت داشت. اما مطالعه جدید منتشر شده در نشریه بین المللی سرطان نشان می‌دهد این ترکیبات می‌تواند زمینه بروز سرطان پروستات را تشدید کند.

پژوهشگران حدود ۱۲ سال وضعیت ۲۵۹۸ بیمار مبتلا به سرطان پروستات را بررسی کردند و میزان دریافت فیتواستروژن‌ها ارزیابی شد. عوامل دیگری از جمله سن، زمینه خانوادگی و سبک زندگی ناسالم نیز مورد توجه بود. نتایج نشان داد ۹۱ درصد تشدید خطر پروستات پیشرونده در ۲۰ درصد بیمارانی که مقدار خیلی زیادی ایزوفلاون‌های غذایی دریافت می‌کردند، مشاهده می‌شود. سرطان پیشرونده پروستات یکی از انواع شایع سرطان در کشورهای غربی است که شمار مبتلایان آن در کشورهای آسیایی نیز رو به افزایش است.  

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.