بیرجند- معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر در صدا و سیمای استان‌ها، ۱۴۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی در ایران داریم که به بیش از ۳۵ زبان فرا ملی فعالیت می‌کنند.

وجود ۵ هزار نقطه محروم از دریافت سیگنال در کشور

به گزارش قدس انلاین، علی دارابی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی اظهار داشت: مدیرکل سابق صدا و سیمای خراسان‌جنوبی بعد از بیش از تلاش در این استان به بازنشستگی نایل شد.

وی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی هر چند استانی تازه تأسیس بوده ولی با توجه به اینکه این استان قطب فرهنگی، قطب گردشگری و از کانون‌های اصلی آموزش عالی کشور بوده موفق عمل کرده است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: رتبه‌های خوبی که صدا و سیمای استان در بخش‌های مختلف و در جشنواره‌های گوناگون کسب کرده قابل تقدیر است.

دارابی به ویژگی‌های مدیرکل جدید صدا و سیمای خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: از امروز سکانداری صدا و سیما به دست علیرضا آیینه‌دار می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای پوشش کامل دیجیتال در خراسان‌جنوبی قرار است سازمان صدا و سیما ٢ میلیارد تومان و استانداری یک میلیارد تومان اختصاص دهند تا مردم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن سیگنال‌رسانی را بگیرند.

دارابی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۵ هزار نقطه وجود دارد که متأسفانه صدا و تصویر جمهوری اسلامی را دریافت نمی‌کنند، یادآور شد: برای پوشش این مناطق به دلیل شرایط اقلیمی، شرایط جغرافیایی و پراکندگی جمعیت مشکلاتی وجود دارد که امیداست با همکاری دولت و مجلس صدا و سیما را در خانه های همه مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: انقلابی که امروز آوازه آن در تمام دنیا رسیده باید به تمام مردم ملت ایران برسد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر در صدا و سیمای استان‌ها، ١۴٠ شبکه  رادیویی و تلویزیونی در ایران داریم که به بیش از ٣۵ زبان فرا ملی فعالیت می‌کنند.

دارابی ادامه داد: بیش از ٧٠ شبکه رادیو محلی در حوزه استان‌های کشور فعال هستند که باید مبتنی بر ویژگی‌های استان‌ها در تولید برنامه تلاش نمایند.

وی اصلی‌ترین وظیفه صدا و سیمای استان‌ها را پیوست رسانه‌ای برای توسعه استانی دانست و افزود: براین اساس باید مقتضیات، نیازها، فرصت‌ها و چالش‌های استان‌ها بیان شود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی اضافه کرد: رسانه هم می‌تواند حامل انتقال فعالیت‌های مسؤولان و هم زبان مردم باشد.

دارابی تصریح کرد: نقد منصفانه و مشفقانه عملکردها می‌تواند به اصلاح و بهبود عملکرد کمک کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری برای گسترش امید در جامعه توسط صدا و سیما خاطرنشان کرد: اگر رسانه به‌خوبی این خط را تبین کند می‌تواند در عرصه‌های مختلف موفق باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.