شیراز- رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس متعلق به تمام آحاد جامعه بوده و جای سیاسی‌کاری و جناح‌بازی نیست.

گشایش ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور در دهه فجر

به گزارش قدس انلاین، سردار بهمن کارگر صبح امروز در پنجمین نشست هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس که با حضور استاندار، فرمانده سپاه فجر، مقامات ارشد نظامی فارس برگزار شد، با بیان اینکه ۱۰ مرکز فرهنگی مربوط به حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در دهه فجر در سراسر کشور گشایش می‌یابد، اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان فارس طولانی شده است.

کارگر گفت: برای مراکز فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک هیات امنا به ریاست استاندار پیش‌بینی‌شده تا همه پای کار بیایند که در این راستا از اعتبارات ملی نیز استفاده شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: برخی استان‌ها ازجمله آذربایجان غربی در راه‌اندازی سریع مراکز فرهنگی دفاع مقدس خوش درخشیدند که امیدواریم مشکلات مرکز فرهنگی استان فارس نیز به‌زودی حل‌شده تا آماده افتتاح شود.

وی همچنین با اشاره به نوع ساخت مراکز فرهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گفت: دور مراکز فرهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نباید دیوار باشد و طوری ساخته شود که همگان بتوانند آن را ببینند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با توجه به حجم شهدای فارس، حق این استان است که یک مجموعه فرهنگی آبرومند داشته باشد که اتمام آن یک کار جدی، بسیجی وار و جهادی را می‌طلبد.

کارگر با بیان اینکه اسم مراکز حفظ آثار دفاع مقدس موزه نیست بلکه به فرمایش رهبری مرکز فرهنگی است، افزود: این مرکز متعلق به استان فارس است و اگر ما آن را بسازیم نسل آینده نیز به تکمیلش خواهد پرداخت.

وی در پیشنهادی برای دیدن بیشتر مرکز فرهنگی حفظ آثار استان فارس، اضافه کرد: در زیارت احمد بن موسی (ع) همچون حرم امام رضا (ع) می‌توان سیر تشرف به‌نوعی مشخص شود که مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این مسیر قرار داده شود.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دفاع مقدس کلید وحدت و متعلق به تمام جناح‌ها، ادیان، اقشار است، افزود: در اینجا اصلاً مسائل جناحی و سیاسی نباید بحث شود و هر کس که دنبال این کار باشد با او برخورد خواهد شد.

کارگر با اشاره به علاقه جوانان به بحث دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶ میلیون نفر از سرزمین‌های راهیان نور بازدید کردند که ۸۰ درصد آنان جوانان زیر ۲۰ سال بودند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.