رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی از پیشنهاد او درباره تهاتر بدهی‌های بخش خصوصی با دولت استقبال کرد.

استقبال شافعی از تهاتر بدهی بخش خصوصی، دولت و بانکها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران از پیشنهاد مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی برای تهاتر سه‌جانبه بدهی‌ها استقبال کرد و آن را در جهت رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی راهگشا دانست.

در نامه غلامحسین شافعی به مسعود کرباسیان آمده است: بازگشت به نامه جناب عالی خطاب به جناب آقای دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص پیشنهاد «تهاتر بدهی دولت به بخش خصوصی و بخش خصوصی به بانک ها، با مطالبات دولت از بانک ها در ۵ نسخه بودجه سال ۹۷ ذیل حکم مربوط به اوراق تسویه خزانه» ، بدینوسیله مراتب سپاس و امتنان خود را از پیشنهاد سازنده و اساسی حضرت عالی که کمک بسیار موثری در جهت رفع مسایل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کشور خواهد بود ابراز می‌کنم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای محمدباقر نوبخت، پیشنهاد تهاتر سه‌جانبه بدهی‌های دولت، بانک‌ها و پیمانکاران را ارائه داد و درخواست کرد که این پیشنهاد در لایحه بودجه سال ۹۷ گنجانده شود.

مسعود کرباسیان معتقد است: «مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از دولت با بدهی اشخاص یادشده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی از طریق تسویه بدهی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی به دولت با صدور اوراق تسویه خزانه قابل تهاتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.