اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح ذوالفقار ۴ و انهدام هفت باند قاچاق، دستگیری ۲۷۰ توزیع‌کننده خرد مواد افیونی و معتاد متجاهر و کشف یک‌هزار و ۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

۱۰۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در اصفهان کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، مهدی معصوم‌بیگی با اشاره به اجرای طرح ذوالفقار ۴ اظهار داشت: در ادامه سلسله طرح‌های قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان اصفهان، طرحی با عنوان ذوالفقار ۴ به منظور پاک‌سازی نقاط آلوده، برخورد با توزیع‌کنندگان خرد، معتادان متجاهر و قاچاقچیان عمده مواد مخدر طراحی و به مدت ۲۴ ساعت در استان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح پس از یک هفته کار تخصصی و ۲۴ ساعت کار عملیاتی تعداد ۲۷۰ نفر توزیع‌کننده خرد مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر و هفت باند قاچاق نیز شناسایی و منهدم شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه گفت: در مجموع اقدامات انجام شده مقدار یک‌هزار و ۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۸۰۰ کیلوگرم تریاک، ۱۹۴ کیلوگرم حشیش، ۳۰ کیلوگرم هروئین و یک کیلوگرم شیشه و مواد روانگردان کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیرشده در این طرح روانه زندان شده و معتادان متجاهر نیز به اردوگاه ماده ۱۶ و کمپ‌های دیگر استان منتقل شدند.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سرقت‌های خرد توسط معتادان صورت می‌گیرد، اجرای این طرح می‌تواند نقش مؤثری در کاهش این سرقت‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه مواد مخدر یکی از دغدغه‌های مردم و مسؤولان است، عنوان داشت: طرح‌های پلیس استان در زمینه برخورد با خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر و معتادان متجاهر به صورت مداوم در دستور کار قرار دارد و این گونه اقدامات با قوت و شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این طرح تمرکز بر مناطق آلوده شهر اصفهان و برخی از شهرستان‌های دیگر استان بود، ابراز داشت: تمامی مناطقی که در آن‌ها مواد مخدر تهیه و توزیع می‌شد مورد شناسایی قرار گرفته و اقدام مؤثری به منظور پاک‌سازی این مناطق انجام و ۴۳ منزل مورد بازرسی و مقادیر قابل توجهی انواع مواد مخدر به همراه آلات و ادوات استعمال مواد کشف شد.

به گفته وی در ۸ ماهه امسال مقدار ۱۹ تن انواع مواد مخدر توسط این فرماندهی کشف و میزان دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد افیونی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

معصوم‌بیگی با هشدار به خانواده‌ها گفت: به پدران و مادران توصیه می‌کنم که بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا گرفتار  باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر نشوند.

وی در پایان تأکید کرد:  به تمام کسانی که در زمینه قاچاق و توزیع مواد افیونی فعالیت می‌کنند هشدار می‌دهم، بدانند و مطمئن باشند نیروی انتظامی تمام تحرکات آن‌ها را زیر نظر دارد و با قدرت تمام با آنان برخورد خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.