رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید امسال با مجلس در مورد یارانه‌ توافق کند زیرا کل بودجه عمرانی سال ۱۳۹۶ در استان کرمان ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه اول سال ۱.۵ درصد آن نقدی پرداخت شده است.

پورابراهیمی: دولت باید با مجلس در مورد یارانه‌ نقدی توافق کند

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز (شنبه۴ آذر) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در مورد مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: شرایط  اقتصادی  کشور در حال حاظر در شرایط جنگ است،  اظهارت مسئولین آمریکایی  و دولت‌های اروپایی نشان از این دارد که با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم.

وی افزود: دولت باید یک آرایش مناسب برای مقابله با این جنگ اقتصادی داشته باشد که متاسفانه همچین آرایشی را ما نمی‌بینیم و من این موضوع را در مجلس تذکر دادم لذا باید برنامه و سنایوری در مورد نرخ ارز که یکی از پایه‌های اقتصاد کشور است، داشته باشیم.

پور ابراهیمی خاطر نشان کرد: مسائلی که در نزخ ارز اثر گذار است تفاوت نرخ تورم در ایران و کشور‌ها و قاچاق کالا است در حالی که دولت مدعی است قاچاق کالا را از ۲۵ میلیارد دلار را به ۱۲میلیارد دلار رسانده ایم بنابراین ۱۳ میلیارد دلار باید در کشور اثر گذار باشد و تولید افزایش پیدا کند که شاهد این موضوع نیستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی در مورد بودجه نیز اظهار داشت: یکی از مهم ترین منابع بودجه کشور فروش نفت است که با توجه به تحریم، ساختار را اصلاح کردیم و میزان وابستگی بودجه به نفت را به ۵۰ درصد رسانده‌ایم.

وی افزود: یکی دیگر از منابع بودجه مالیات‌های دریافت شده است که در چند سال اخیر رشد قابل قبول داشته است.

پور ابراهمی مطرح کرد: قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده را با توجه به مشکلاتی که داشت  اصلاح کرده و تا  پایان سال تصویب خواهیم کرد.

وی در مورد مدیریت پرداخت یارانه‌های نقدی اظهار داشت: ما در مجلس محاسبه کردیم که پرداخت و یا عدم پرداخت یارانه در دهک‌های پر درآمد حداکثر ۲درصد تاثیرگذار است در حالی که در دهک های کم درآمد این تاثیر ۵۰ تا ۷۰ درصد می رسد.

پور ابراهیمی گفت: دولت باید امسال با مجلس در مورد یارانه‌ها توافق کنند و تصمیمی بگیرند زیرا کل بودجه عمرانی سال ۱۳۹۶  در استان کرمان ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه اول سال ۱.۵ درصد آن نقدی پرداخت شده است در حالی که در همین استان ۱۸۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی داده می شود لذا اگر به مردم بگوییم که اگر با همین یارانه ها بتوان برای فرزندان شما شغل ایجاد خواهد شد آنها از یارانه نقدی خود خواهند گذشت.

وی در مورد ربوی بودن اقتصاد کشور نیز اطهار داشت: برخی شبهات درباره ربوی بودن اقتصاد کشور درست است و امسال  کار طرح مطابق با اقتصادی اسلامی را در کمیسیون اقتصادی تکمیل کرده و در سال ۹۷ آغاز انطباق اقتصاد کشور با اقتصاد اسلامی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.