بعد از آنکه انقلاب اسلامی وارد مباحث زیر ساختی فرهنگی و اعتقادی شد بانوان با حضورفعال تر در بسیج به سازماندهی های مهم تری توجه کردند بنحوی که با کادر سازی آموزشی اعم از اعتقادی ، تربیتی ، آموزش مربیان انقلابی و توجه به حوزه تربیتی فرزندان و تقویت جایگاه خانواده پاسخگوی ضرورت های مورد نیاز شدند. با توجه به اینکه یکی از زیرساخت های عمیق تداوم انقلاب موضوع تحکیم‌ بنیان خانواده است.

حضور ده میلیون زنِ بسیجی حامی انقلاب و پیرو ولایت فقیه در کشور

قدس آنلاین- مینواصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در هفته بسیج با اشاره به اهمیت حضور زنان در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی به تشکیل بسیج وضرورت حضور خواهران در آن اشاره کرده و به خبرنگار قدس آنلاین گفت: با صدور تشکیل بسیج از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال ۵۸ زنان به عنوان قشر تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی وارد عرصه عمل شدند تا دراین حوزه هم محل خدمات و ثمراتی برای تداوم نظام انقلاب اسلامی باشند. احساس وظیفه و تکلیف در بانوان مسلمان جامعه به قدری مشهود بود که آنها این احساس را در حمایت از انقلاب و توجه به آرمانهای اسلامی نظام از خود به نمایش گذاشتند به نحوی که امام خمینی (ره) بر این نکته تاکید کردند که اگر زنان در عرصه حمایت از انقلاب حاضر نمی شدند یقینا این نهضت به پیروزی نمی رسید، لذا بعد از احساس تکلیف زنان در راستای حفظ ارزشهای والای انقلاب اسلامی طبیعتا آنها باید مسئولیت های خطیری را برعهده می گرفتند از این رو با حضور در بسیج و سازماندهی این تشکل مردمی وانقلابی این مهم را رقم زدند.

 رئیس بسیج جامعه زنان  درادامه خاطر نشان کرد: هسته اولیه و هدف والای بسیج با تمرکز برحضور دائمی زنان در عرصه دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی قرار گرفت به نحوی که زنان در طی گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که حضور شایسته ای در بسیج داشته اند و با احساس تکلیف دینی وملی خود وظایف زنان را درحوزه های مختلف به خوبی به منصه ظهور گذاشته اند. زنان بسیجی با حضور در مساجد و فراگیری آموزشهای مختلف نشان دادند که برای دفاع از کشور و میهن خویش حتی حاضر به گذشتن جان عزیزترین افراد خانواده خود هستند.

 وی درخصوص حمایت های زنان در دوران دفاع مقدس از نظام اسلامی یادآور شد: دفاع مقدس ‌تبلور عینی  حضور بانوان مسلمان در پشت جبهه ها و حمایت های مادی ومعنوی آنها از پیروزی علیه دشمنان اسلام بود. تشکیل هزاران ستاد پشتیبانی و حمایت های همه جانبه از رزمندگان در پشت جبهه های جنگ نشان داد زنان نقش خود را در حمایت وحفاظت از آرمانهای نظام اسلامی به خوبی ایفا کردند، علی رغم اینکه نقش اصلی آنها حمایت معنوی از جنگ بود اما با اعزام و بدرقه عزیزان به جبهه و مهیا کردن خانواده برای حضور در جبهه جایگاه معنوی و اعتقادی خود را به نظام اسلامی به منصه ظهور رساندند.

اصلانی در خصوص تحکیم بنیان خانواده و تاکید مقام معظم رهبری براین مساله افزود: بعد از آنکه انقلاب اسلامی وارد مباحث زیر ساختی فرهنگی و اعتقادی شد بانوان با حضورفعال تر در بسیج به سازماندهی های مهم تری توجه کردند به نحوی که با کادر سازی آموزشی اعم از اعتقادی، تربیتی، آموزش مربیان انقلابی و توجه به حوزه تربیتی فرزندان و تقویت جایگاه خانواده پاسخگوی  ضرورت های مورد نیاز شدند. با توجه به اینکه یکی از زیرساخت های عمیق تداوم انقلاب موضوع تحکیم‌ بنیان خانواده است و استحکام نظام خانواده به معنای تقویت وکارآمدی نظام اسلامی است بسیج زنان با توجه به عنایت های و روشنگری های رهبر فرزانه انقلاب به موضوع خانواده رویکرد جدی تری پیدا کرد و با پرداختن به موضوع مهم هویت زنان که در سال ۹۱ در پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به کنگره ۷ هزار زن شهید کشور منشور و نقشه راهی برای زنان بسیج در دنیا ترسیم شد؛ مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه زن نه شرقی ونه غربی چه ویژگی هایی دارند به تبیین شاخص ها و مولفه های یک زن مومن و مسلمان پرداختند.

وی در این باره اظهار داشت: اهتمام به جایگاه زن وحضور ارزشمند وتاثیر گذار زن در خانواده، تربیت فرزندان وتعالی جامعه منجر به تولید نرم افزار، کتاب، طراحی سایت و برگزاری  همایش های ملی و بین المللی شد. در موضوع تحقق سیاست های اقتصادی ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بسیج با توجه به اینکه دشمن در حال رویارویی و یک جنگ اقتصادی تمام عیاربا ایران اسلامی است برآن شد تا زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش خود را ایفا نمایند. حمایت از کالای ملی وتولیدات داخلی، اهتمام به انضباط اقتصادی و بهره وری، توجه به عدم اسراف و بهره وری مطلوب از انرژی هایی که سرمایه های فردای این سرزمین است و مصرف بهینه از ویژگیهای مهمی است که در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بدان توجه شده است.

رئیس بسیج زنان در خصوص اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی در بین زنان بسیجی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی دستاوردهای قابل توجهی داشته که از آن جمله می توان به موضوع اهتمام به اشتغال خانگی وایجاد عرصه برای فروش محصولات خانگی اشاره کرد ...در بحث تحکیم بنیان خانواده  طرح های بسیار گسترده ای از جمله آموزش مهارتهای زندگی برای دختران جوان که سه سال از برگزاری آن می گذرد اجرا می شود. طرح مادرانه برای آموزش سبک زندگی به مادران به ویژه دانش رسانه ای که مادران میتوانند در استفاده و مدیریت فضای مجازی از آن بهره برداری کنند تا فضای مجازی نه تنها آسیب زا نباشد بلکه محیطی امن برای استفاده بهینه علمی وآموزشی و تربیت نسل های آتی باشد. راه اندازی مهدهای قرآنی با توجه به موضوع مهم  کادر سازی انقلاب اسلامی که باید کار از زمان کودکی آغاز شود با تشکیل بیش از سه هزار مهد قرآنی به  تربیت کودکان قرآنی الزام دارد. این طرح در نظر دارد که فرزندان ایران اسلامی در سایه قرآن کریم ودر مساجد زیر سایه قرآن تربیت شوند تا برای آینده کشور مفید وکارآمد باشند.

وی در پایان با اشاره به عضویت ده میلیون زن در بسیج خواهران به سایر برنامه های بسیج بانوان اشاره کرده و اظهارداشت: بسیج خواهران با اهتمام به تولید فیلم، سریال و نماهنگ  های که از صدا وسیما پخش می شود توجه جدی و زیر ساختی به موضوع تولید فیلم وسریال دارد.   تقویت بخش خواهران در اقشار مختلف به ویژه در بسیج دانشجویی و دانش آموزی که  در فرهنگ سازی گفتمان انقلاب اسلامی نقش ویژه ای دارد از مهمترین فعالیتهای بسیج خواهران به شمار می رود. خوشبختانه بسیج با عضویت ده میلیون خواهر به خود می بالد که هزاران برنامه فرهنگی، معنوی واعتقادی را در سراسر کشور جهت اعتلای روحی و زندگی زنان به مرحله اجرا درآورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.