آستانه اشرفیه -رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه از خریداری و رهاسازی خوتکای اسیر توسط دوستداران حیات وحش در این شهرستان خبرداد.

افزایش حفاظت گیلانی‌ها از خوتکاهای استان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محیط زیست ، جعفر میرزایی، گفت: علاقمندان به حیات وحش در آستانه اشرفیه رو به افزایش است و امروز یکی از طبیعت دوستان دو قطعه خوتکا را از بازار خریداری کرد برای رهاسازی در طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه تحویل داد.

وی افزود: خوتکا از پرندگان مهاجر زمستانه و خوتکا بال‌سفید از پرندگان مهاجر عبوری ایران و استان گیلان هستند و هرساله به ایران مهاجرت می‌کنند.

رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه ادامه داد: این پرندگان نیز پس از اطمینان از سلامتی کامل و امکان بازگشت به طبیعت، در تالاب بین‌المللی پارک ملی بوجاق رهاسازی شدند. 

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست دامپزشکی و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست،شکار و صید هر گونه پرنده آبزی و کنار آبزی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

میرزایی به شهروندان توصیه کرد با توجه به امکان شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان و انجام اقدام‌های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس، شایسته است، شکارچیان از هر گونه شکار و صید پرندگان و خرید، فروش و جابجایی پرندگان اهلی و وحشی جدا خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.