اهواز_مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با توجه به اینکه مناطق زیادی در کشور روی گسل قرار دارد برگزاری مانورهای زلزله مهم است.

لزوم برگزاری مانور زلزله در خوزستان

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه در آستانه هشتم آذرماه هرساله مانور زلزله و ایمنی مدارس در سراسر کشور برگزار می شود اظهار کرد: در استان خوزستان نیز به صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان اهواز به نام حضرت خدیجه سلام الله علیه با حضور مسئولان کشوری و استانی اجرا می شود.

 وی افزود: امسال سعی کرده ایم که در یکی از مدارس منطقه متوسط این مانور اجرا شود چرا که باید سطح آمادگی بخش های مربوطه برای وقوع زلزله آزمایش شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بابیان اینکه در استان خوزستان چهار بحران بزرگ ازجمله سیلاب زلزله ریزگردها و آتش سوزی وجود دارد ادامه داد: در بخش زلزله نیز بیشتر مناطق استان در حوزه زاگرس،  مناطق شمال و شمال شرقی که کوهستانی هستند بخش زیادی از آنها روی گسل زلزله قرار گرفته اند همین موضوع می طلبد در بحث پیش بینی و پیشگیری اقدامات خوبی را از جمله برگزاری سمینار ها، کارگاه ها آموزشی، اطلاع رسانی به مردم جامعه که هدف اند، آموزش دادن متولیان و دستگاه‌های امدادی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

حاجی زاده عنوان کرد: باید توجه کنیم که در استان خوزستان لازم است یک تعادل هماهنگی و همراهی بیشتری بین مدیران دستگاه‌های اجرایی شود و تاکنون این موضوع بوده و با توجه به توجهی که استاندارد دارد، انتظار ما این است که دستگاه‌های متولی در این موضوع بیشتر وارد شوند.

مدیرکل مدیریت ستادبحران استانداری خوزستان در پاسخ به این سوال که طی بازدیدی که از مناطق زلزله زده کرمانشاه داشته اید خطاب به استاندار عنوان کرده اید که اگر این زلزله در استان خوزستان رخ دهد امکانات ما پاسخگو نمی باشد، بیان کرد: در کرمانشاه این موضوع نیز پاسخگو نبود و امکانات اولیه ما هم پاسخگو نبوده است. استان خوزستان در بخش های امدادی و زیرساختی مشکلات زیادی داریم، بارها این موضوع عنوان را کرده ام.

حاجی زاده اضافه کرد: زیرساخت‌ها از جمله آب و برق، زیرساخت های جاده ای مشکل دارند که برخی جاده ها با تلاش‌های استاندار شروع شده و دولت اعتبارات خوبی نیز در این بخش آب و برق مصوب کرده و در حال انجام کار هستند ولی باید بپذیریم چون که زیر ساخت‌های استان مشکل دارند و استان خوزستان به لحاظ پهنای جغرافیایی گسترده است، همچنین به لحاظ تعداد جمعیتی و تعداد شهرستان‌ها، بخش‌ها روستاها و شهرستان ها استان قابل قیاس با استان کرمانشاه و استان های دیگر همجوار نیست. بنابراین  قطعا یک  امکانات مخصوص خود را می طلبد چونکه در زیرساخت‌ها مشکل داریم بنابراین در بحث مقابله باید آمادگی، امکانات و تجهیزات در حد استان خوزستان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.