ائتلاف موسوم به ارتش اسلامی مقابله با تروریسم با انتشار آماری از کشته یا زخمی شدن بیش از ۲۰۰ هزار نفر طی ۵ سال گذشته در حملات تروریستی در کشورهای اسلامی خبر داده است.

کشته یا زخمی شدن بیش از ۲۰۰هزار نفر در کشورهای اسلامی توسط تروریسم

به گزارش قدس آنلاین، ائتلاف موسوم به ارتش اسلامی مقابله با تروریسم روز یکشنبه اعلام کرد: در حملات تروریستی در کشورهای اسلامی طی ۵ سال اخیر بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته یا زخمی شده اند.

حملات تروریستی بیش از ۳۴۸ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد کشورهای اسلامی وارد کرده است. حداقل ۷۲ درصد افرادی که در جریان این حملات کشته یا زخمی شده اند، مربوط به ۴ کشور اسلامی عراق، افغانستان، نیجریه و پاکستان هستند.

وزرای دفاع ائتلاف موسوم به ارتش اسلامی مقابله با تروریسم روز یکشنبه ۲۶ نوامبر در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی دیدار کردند.

این ائتلاف اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی توسط عربستان سعودی شکل گرفت و کشورهایی مثل ترکیه، پاکستان، مالزی و مصر از اعضای آن هستند.

در بیانیه‌ای که ماه می امسال در یک نشست آمریکایی- عربی در ریاض منتشر شد، کشورهای عضو این ائتلاف آمادگی خود را برای استقرار ۳۴ هزار نیروی نظامی برای حمایت از عملیات علیه تروریسم در عراق اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.