تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز بسیج نه به عنوان یک جریان، حزب و جناح بلکه یک تفکر، فرهنگ و مکتب است و بسیجی با همه انگیزه‌ها و اندیشه‌های الهی، دغدغه انقلاب، نظام و خدمت به مردم را دارد.

تفکر بسیحی تبدیل به یک فرهنگ و مکتب شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح مرکز مقاومت بسیج عالم آل محمد(ص) که همزمان با هفته بسیج برگزار شد، این هفته را به بسیجیان، ملت ایران و همه ملت‌های مسلمان که جبهه بین‌المللی مقاومت را رقم زدند، تبریک گفت و افزود: مقام معظم رهبری از حضرت ثامن الحجج(ع) تعبیر زیبایی دارند که می‌فرمایند اگر بخواهیم امام رضا(ع) را در یک جمله معرفی کنیم باید بگوییم" مبارزی خستگی ناپذیر".
وی اظهار کرد: بسیجیان و نیروهای دلداده به خدا، اهل اقدام و عمل و خطر کردن در عرصه‌های اجتماعی، اهل نقش‌آفرینی در مبارزات و نبرد با استکبار جهانی هستند.
به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، بسیجیان با تأسی به نام مقدس امام رضا(ع) و داشتن روحیه معنویت، اهل تلاش، مبارزه، خستگی ناپذیری، ایستادگی و مقاومت در راه حق هستند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطرنشان کرد:  اگر امروز سیره حضرت رضا(ع) را مورد تبیین و بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که ابعاد مختلف سیره آن حضرت سرشار از عشق به خدا، معنویت، عمل صالح، علم صالح و تمدن‌سازی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیجیان عزیز ما برای خودشان مأموریتی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دارند، گفت: امروز بسیج نه به عنوان یک جریان، حزب و جناح بلکه یک تفکر، فرهنگ و مکتب است و بسیجی با همه انگیزه‌ها و اندیشه‌های الهی، دغدغه انقلاب، نظام و خدمت به مردم را دارد.

شکل‌گیری جریان مقاومت در دنیا
وی تأکید کرد: اگر روزی دشمن نگران مقاومت در جنوب لبنان بود، حالا این مقاومت نه تنها در لبنان، بلکه در سوریه، عراق، یمن و آفریقا شکل گرفته است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی  و دل‌هایی که جذب امام حسین(ع) شده اند،  تصریح کرد: اربعین نمادی از جبهه مقاومت بین‌المللی است که متعلق به یک گویش، اقلیم یا منطقه نیست بلکه اجتماعی عظیم با ابعاد مختلف است که پیام بسیار مهمی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: امروز در پرتو نورانیت حضرت رضا(ع) دل های بسیاری به مکتب انسان ساز اهل بیت(ع)جذب شده است و در ملاقاتی که با خانواده شهید حججی در حرم مطهر رضوی داشتم مادر این شهید والامقام بیان داشت که زیارت، ارادت و توسلی که فرزندم به اهل بیت(ع) داشت گره کارهای او را باز کرد.

خطر امت اسلامی
وی اضافه کرد: یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی ما وجود نیروهای دلداده به خدا و اهل خطر کردن است.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در جریان سوریه گفت: رهبر بصیرت آفرین انقلاب اسلامی در جریان سوریه، به خوبی شرایط و اتفاقات را دیدند، رصد کردند و زمان شناسانه در این باره تصمیم گرفتند و بیان داشتند جریان سوریه، خطر جهان اسلام و امت اسلامی است، اما در مقابل برخی از قلم ها و دیدگاه ها اظهار می داشتند که موضوع سوریه به جمهوری اسلامی ایران ارتباطی ندارد.
به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، مقام معظم رهبری به خوبی می دانستند که اگر ما امروز با جریان شجره خبیثه داعش، القاعده و جریان های دست ساخته استکبار جهانی مواجه نشویم، قطعا امت اسلامی در خطر است؛ لذا به سردار سرافراز سپاه اسلام فرمودند:" آقای سلیمانی نیروی اسلام و نیروی شما خدمت بزرگی به بشریت کرد".
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: امروز جریان صهیونیستی استکباری فهمید نیروهای دست ساخته آن‌ها که با سوء استفاده از جهل برخی افراد، این فساد و جنایات بی‌شمار را در جهان اسلام ایجاد کردند، دیگر راه به جایی نخواهند برد.
وی ادامه داد: به برکت آستان مقدس حضرت رضا(ع) که پایتخت معنوی و پایتخت دل‌هاست در کشورمان امنیت، اقتدار، عزت و آقایی داریم و معتقد هستیم که فرهنگ رضوی و  خدمت به بارگاه حضرت رضا(ع) و تفکر بسیجی می تواند بسیار مبارک و منشأ بسیاری از خدمات و ارزش‌ها در کشور باشد.
وی با تأسی از کلام حضرت رضا(ع) که خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیاء می کند و اگر مردم زیبایی کلام ما را بدانند دنبال ما حرکت می‌کنند، اذعان کرد: امروزه خدمت در آستان مقدس حضرت رضا(ع) به مفهوم خدمت، خادم و مخدوم گسترش پیدا کرده است و با الهام از منشور هفت گانه ابلاغی مقام معظم رهبری، چنین برداشت کردیم که باید مفهوم خدمت را توسعه دهیم.
به گفته تولیت آستان قدس رضوی، توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم به گستردگی همه ایران اسلامی و به تعبیر دیگر جهان اسلام است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در سال اولی که توفیق خدمت در این آستان مقدس را داشتم با همکاری بسیج سازندگی، سه هزار گروه را با نام بسیج سازندگی رضوی به تمام نقاط کشور اعزام کردیم که خدمات بسیار ارزشمندی را این نیروهای انقلابی انجام دادند و نیاز است که این ارتباط با مرکزیت تهران در کشور، سازنده و سازمان یافته تر ادامه پیدا کند.
وی با اشاره با اقتدار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز هیچ پیمان و میثاقی در منطقه و جهان بدون نقش جمهوری اسلامی ایران محقق نمی شود.

مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیبنده ایران اسلامی نیست
وی با اشاره به روحیه و فرهنگ بالای انقلابی در بین مردم و مسئولان، اظهار کرد: با وجود اقتدار بالای ایران اسلامی در دنیا و روحیه بالای انقلابی در میان مردم و مسئولان، وجود نقایص و کاستی ها در حوزه مسایل اقتصادی و اجتماعی زیبنده این کشور نیست.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: بسیجی اندیشیدن، انگیزه بسیجی و عمل بسیجی یک مکتب و فرهنگ است و ما از ابتدای انقلاب هر جا که روحیه بسیجی و مدیریت جهادی و انقلابی داشتیم در آن حوزه شاهد اقتدار و عزت آفرینی برای کشور بودیم و هر جا که ما دچار مشکل شده ایم در ان حوزه روحیه بسیجی کم رنگ بوده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به افتخارات کشور در حوزه های موشکی و مسایل منطقه ای، گفت: افتخارات جمهوری اسلامی ایران مرهون مدیریت انقلابی و جهادی است.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه های اقتصادی عنوان کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، این است که در این حوزه ها باید گره‌گشایی و کار انقلابی کرد و همواره این مسأله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.
وی گفت: ما گره گشایی در این مسایل را در پرتو مدیریت بسیجی و انقلابی می‌دانیم و در هر حوزه ای در کشور این روحیه وجود داشته باشد، شاهد موفقیت های بسیاری در آن بخش بودیم.
تولیت استان قدس رضوی ادامه داد: امیدواریم در هفته بسیج با پرداختن به ابعاد روحیه و مکتب بسیجی، این روحیه در کشور و به ویژه در حوزه های مدیریتی و عملکردی جلوه داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور به موقع و مؤثر نیروهای بسیجی در مناطق زلزله زده، گفت: در بازدیدی که از مناطق شیعه و سنی نشین استان کرمانشاه داشتیم، مردم زلزله زده اظهار می کردند که طی این مدت نیروهای بسیجی مشکلات ما را حل کردند و هر روز همراه ما هستند که وجود چنین روحیه‌ای انقلابی می‌تواند بسیاری از مسایل و مشکلات کشور را حل کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.