امام جمعه مشهد گفت: فلسفه غیبت امام زمان(عج) و رسالت ایشان جهانی سازی اسلام ناب محمدی(ص) است.

فلسفه غیبت امام زمان(عج) جهانی سازی اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح دوشنبه در مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: فلسفه غیبت امام زمان (عج) و رسالت ویژه ایشان در جهانی سازی اسلام ناب محمدی (ص) است. دوره غیبت امام زمان(عج) خطرناک ترین دوره در جریان رهبری اسلام بوده زیرا در این شرایط مسلمانان حضور معصوم را در محور اجتماعی زندگی خود احساس نمی کنند.

وی افزود: برای اینکه مردم بتوانند برای چنین روزی آماده شوند امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) این رسالت را علاوه بر مسئولیت رهبری جامعه اسلامی بر عهده گرفتند تا شیعیان را برای اداره جامعه در چنین شرایطی آماده کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود تمام فشار های دشمنان که جریان نا به کار عباسی با انتقال ایشان  به زندان ها متحمل کردند از تمام امکانات خود برای سازمان دهی شیعه  بهره گرفتند.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) عمده سازمان دهی شیعیان را زمانی که در زندان بودند انجام دادند و علی بن نارمش که همواره از دشمنان شیعیان بود با دیدن این امام بزرگوار دلداده ایشان شد و پس از آن  عامل ارتباط میان امام با تمامی دستگاه های شیعه  شد.

علم الهدی با پاسخ به این شائبه که می گویند هیچ شخصی امام زمان (عج) را ندیده است ابراز کرد: امام زمان (عج) در دو مرحله به دوستان و دشمنان اسلام نشان داده شدند. در مرحله اول امام حسن عسکری (ع) ایشان را به دوستان خود نشان دادند چراکه  معتقد بودند اگر امام به دوستان و نزدیکان نشان داده نشوند ممکن است مسلمانان در اصل غیبت امام دچار مشکل شوند همچنین پس از شهادت امام عسکری (ع)، امام زمان (عج) بر جنازه ایشان نماز خواندند و دشمنان پس از خبردار شدن از این موضوع به خانه امام عسکری (ع) که هم اکنون حرم مطهر ایشان در آن جا قرار دارد حمله کردند.

وی با تاکید بر شخصیت والای امام حسن عسکری (ع) گفت: امام حسن عسکری (ع) و امام جواد (ع) فرزند امام هشتم (ع) از جوان ترین امامان شیعیان بودند که در جوانی رهبری و هدایت مسلمانان را به عهده گرفتند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: برای نجات و توسعه بشر و جهانی شدن اسلام خداوند ۱۲ نور مقدس را در عرصه رهبری جامعه اسلامی قرار دادند که اگر انحراف رهبری جامعه اسلامی از خط امامت در روز وفات پیامبر (ص) اتفاق نمی افتاد و جریان رهبری امام علی (ع) از همان ابتدا واقع می شد، اسلام جهانی شده بود.

وی با تاکید بر اینکه دو نشانه مهم شیعه بودن بر اساس روایت ها اعتقاد به معراج پیامبر (ص) و رجعت ائمه(ع) است افزود: فلسفه وجود ائمه همین بحث رجعت است و اگر این موضوع نباشد مشیت پرودگار محقق نشده است بنابراین وجود مقدس ائمه ۱۲ گانه برای جهانی سازی اسلام و برای اینکه دنیا در پرتو اسلام و قرآن قرار گیرد لازم است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.