مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تقویت روحیه پرسش‎گری در بین جامعه دانش‎آموزی، تحقیق و پژوهش را افزایش می‎دهد.

تقویت روحیه پرسش‏گری تحقیق و پژوهش ایجاد می‎کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ خدانظر دریکوند در افتتاحیه نمایشگاه پژوهش و فناوری، اظهار داشت: در پژوهشکده تعلیم و تربیت براساس مشکلات و آسیب های موجود، عناوین مدنظر در هر حوزه انتخاب و در شورای پژوهشکده بررسی و با پژوهشگران قرارداد منعقد می گردد.

وی افزود: علاوه بر پژوهشکده تعلیم و تربیت، نشست‌های علمی- تخصصی در حوزه‌های مختلف با اولویت معلمین و دانش آموزان برگزار می‎ شود.

دریکوند یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش را ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش در دانش آموزان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، دروس آموزش و پرورش طوری طراحی شده‌اند که پژوهش محور هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال در بحث شهیدپژوهی مقاله‌های بسیار زیادی ارائه شده و کارهای پژوهشی خوبی انجام شده است، بیان کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش تقویت روحیه پرسش گری در بین دانش آموزان بوده که نهایتاً درک و فهم دانش‌آموزان به یقین خواهد رسید.

 دریکوند با بیان این که در آموزش و پرورش همه مسئله داریم، هم پژوهشگر و جهت کارهای پژوهشی تعاملاتی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد شده است، ادامه داد: کارهای پژوهشی که به پژوهشگران محول می شوند هزینه های زیادی را در برمی گیرند، متاسفانه اعتبارات لازم و کافی برای اجرای چنین پژوهش هایی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال های اخیر اغلب کارهای پژوهشی در حوزه های علوم انسانی بوده که سعی بر سوق دادن پژوهش ها به سمت علوم دیگر داریم که در این مابین باید بحث مهارت آموزی را رونق دهیم.

وی بر تقویت روحیه پژوهش و تألیف در شورای معاونین آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: تصمیم بر خریداری تعدادی از کتب معلمین مولف داریم که برای تشویق آنها این کتب در بین مدارس توزیع خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان این که دانش آموزان، آینده سازان این کشور هستند و آینده کشور در دست آنهاست گفت: با تقویت روحیه پرسش گری در بین دانش آموزان، نسل آینده نسلی محقق و پژوهش گر خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.