گرگان - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: گلستان با نرخ بیکاری ۱۳ و ۶ دهم درصد و تورم ۱۰ و ۷ دهم درصد و قرار داشتن در رتبه ۲۱ استان های کشور در تولید ناخالص ملی شرایط مناسبی ندارد که لازم هست اهتمام همه مدیران برای رسیدن به توسعه استان بیشتر شود.

نرخ بیکاری استان گلستان ۱۳ و ۶ دهم درصد است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داود طبرسا روز سه شنبه در ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی وروسای خزانه معین استانها تصریح کرد: راه حل کاهش کمبودهای مالی گلستان برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام، جذب سرمایه های بخش خصوصی و روی آوردن به شیوه های نوین جذب تسهیلات و اعتبار است .

وی بیان کرد: در حال حاضر گلستان ۱۵۶ طرح و پروژه مهم و محوری دارد که تکمیل و بهره برداری از آنها به ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: این طرح ها بر اساس زمان بندی انجام شده باید تا ۳ سال آینده به بهره برداری برسد اما مشکل اصلی تلخی در تکمیل این طرح ها، نبود نقدینگی و اعتبار است .

طبرسا ادامه داد: نیازمندی استان برای اجرای این طرح ها در استان، ۵ هزار میلیارد تومان است اما همه تلاش های انجام شده در این هشت ماه به درآمد ۲۷۴ میلیارد تومانی منتهی شد .

وی گفت: تامین فقط ۵ درصد از بودجه مورد نیاز استان، نگران کننده و رفع این معضل به روش های نوین تامین مالی و درآمدی نیازمند است .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان اظهار کرد: تاکنون چندین طرح بزرگ زیرساختی و زیربنایی استان با جذب سرمایه های بخش خصوصی اجرا شد اما این تعداد اندک بوده و لازم است تا حد زیادی بیشتر شود .

ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استان ها فردا چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.