۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 576113

قزوین- رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۲۸ خانه امن در کشور وجود دارد که بیشتر آنها به بخش غیردولتی مطمین واگذار شده و در این مدت مراجعان بسیار زیادی داشته اند که نگران کننده است.

۲۸ خانه امن در کشور فعال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرید براتی در دومین «همایش ملی منع خشونت علیه زنان» که ظهر سه شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خشونت‌های جنسی یا سوء استفاده‌های جنسی در محیط های کار برای بانوان در تحقیقات مشاهده نمی‌شود و بیشتر تحقیقات انجام شده جزء تحقیقات دانشجویی یا دانشگاهی بوده است. 

وی افزود: در بخش‌هایی از کشور خشونت به مراتب بیشتر از تهران است؛ چراکه به لحاظ فرهنگی و سایر شرایط، وضعیت زنان در شهر تهران، خیلی بهتر از مناطق دیگر کشور است؛ بر اساس تحقیقات انجام شده در تهران ۲۷ درصد زنانی که مورد تحقیق بودند، به نوعی دچار خشونت شدند و نزدیک به ۶ درصد دچار خشونت جنسی و ۸ درصد دچار خشونت عاطفی و روانی شدند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور بیان کرد: ا توجه به برنامه ششم توسعه، تحقیقی را در سطح کشور به منظور استقرار سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی تحت عنوان "سراج" آغاز کردیم که به صورت پایلوت در بین جمعیت عمومی مناطق ۲۲ گانه تهران اجرا شد.

براتی یادآور شد: اصلی‌ترین بحث در مورد مقابله با خشونت علیه زنان، بحث‌های پیشگیرانه و تاکید بر فرهنگ‌سازی و آموزش‌های همگانی است؛ خشونت در جامعه، مجزا از سایر اشکال آسیب‌ در جامعه نیست، بنابراین کار وسیع را می‌طلبد و در کنار فرهنگسازی و آموزش‌های همگانی باید بر روی جمعیت‌هایی که بیشتر مورد خشونت قرار می‌گیرند؛ متمرکز شویم. 

وی ادامه داد: ارائه خدمات به زنان مصرف کننده مواد که آنها نیز تحت خشونت هستند، یکی دیگر از خدمات بهزیستی است و اخیرا تحقیقی در ۱۷ استان روی زنان روسپی مصرف کننده مواد انجام شد و در یک نمونه ۸۰۰ نفری، تقریبا ۴۰ درصد آنها برای دریافت خدمات به مراکز مراجعه می‌کنند و همچنین اخیرا در تهران مراکز مادر و کودک برای زنان مصرف کننده تمایل به ترک اعتیاد دارای فرزند کوچک فعال شده است. 

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تصریح کرد: ارایه خدمات به زنان مصرف کننده مواد که آنها نیز تحت خشونت هستند، یکی دیگر از خدمات بهزیستی است و اخیرا تحقیقی در ۱۷ استان روی زنان روسپی مصرف کننده مواد انجام شد و در یک نمونه ۸۰۰ نفری، تقریبا ۴۰ درصد آنها برای دریافت خدمات به مراکز مراجعه می‌کنند و همچنین اخیرا در تهران مراکز مادر و کودک برای زنان مصرف کننده تمایل به ترک اعتیاد دارای فرزند کوچک فعال شده است. 

براتی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر ۲۸ خانه امن در کشور وجود دارد که بیشتر آنها به بخش غیردولتی مطمین واگذار شده و در این مدت مراجعان بسیار زیادی داشته اند که نگران کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.