ایلام- با حضور رئیس کل دادگستری استان ایلام، اعضاء هیئت منصفه مطبوعات استان معرفی و احکام آن ها اعطاء شد.

اعضاء هیئت منصفه مطبوعات استان ایلام معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رزم روز سه شنبه در این آیین با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) و با بیان شمه ای از دلایل غیبت و انتظار فرج آن حضرت بر اساس احادیث، اظهار داشت: بر اساس قانون مطبوعات، اعضاء هیئت منصفه هر  دو  سال یکبار انتخاب می شوند و به جرائم مطبوعات و رسانه های دارای مجوز رسمی،  با حضور این اعضاء رسیدگی می شود.

محمد رزم با بیان اینکه رسالت مطبوعات و رسانه ها ایجاب می کند که در راستای تنویر افکار عمومی و سالم سازی جامعه گام بر دارند، افزود: می طلبد که مطبوعات و رسانه ها حرکت بر مبنای قانون و انتشار مطالب بر اساس واقعیات و رعایت صحت و دقت را سرلوحه فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اعضاء هیئت منصفه نماینده افکار عمومی هستند و رسالتی بس خطیر و ظریف بر عهده دارند، بیان داشت: قانون حیطه وظایف و فعالیت ها را به خوبی مشخص کرده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه هیئت منصفه می توانند به سالم سازی جامعه و برقراری امنیت شغلی مدیران، کارگزاران و اصحاب مطبوعات و رسانه ها به خوبی کمک کنند، یادآور شد: خوشبختانه در استان ایلام آمار جرائم مطبوعاتی و پرونده های وارده به محاکم بسیار پایین است و این نشأت گرفته از آشنایی افراد با قوانین و مقررات و حرکت بر مدار قانون است.

محمد رزم با اشاره به اینکه مسئولیت اعضاء هیئت منصفه مسئولیتی شرعی و سنگین است، تصریح کرد: حضور بموقع و مرتب اعضاء هیئت منصفه در جلسات باعث تسریع در رسیدگی به پرونده ها و رفع اطاله دادرسی خواهد شد.

گفتنی است در پایان این جلسه، آقایان محمدتقی قاسمی، راضی ناصری فرد، فریدون حیدری، علی چراغی پور، نصرت اله حیدری، خداداد ابراهیمی، شعبان فروتن، ملک محمد هاشمی، غلامرضا محمدمرادی، محمد کریمی، حشمت اله آقایی و نادر رضایی منش و خانم ها:  سیده فاطمه موسوی مقدم و کلثوم خلیلیان به عنوان ۱۴ عضو هیئت منصفه مطبوعات استان ایلام معرفی  شدند و احکام حود را از رئیس کل دادگستری استان ایلام دریافت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.