کرج- شهری که بواسطه سوء مدیریت ها، بسیاری از فرصت ها را تباه شده می بیند، محق تداوم بی مهری ها و ناملایمات جریانی و سیاسی نیست و یقینا تداوم روند موصوف، کورسوی ایجاد شده برای شهروندان به امید برخورداری از شهری مترقی را خاموش خواهد کرد و وقوع چنین شرایطی، مرگ تعامل حداکثری شهروندان با مدیریت شهری را رقم خواهد زد.

قدس آنلاین ، گروه استان ها، مهدی عسگری مورودی: شروع بکار نصیری بعنوان شهردار کرج، آنگونه که پیش بینی می شد بدون حاشیه نبود.

چه آنجایی که برخی ذهنیت های ایجاد شده در خصوص سرپرست شهرداری، برخی معادلات شهردار جدید را برهم ریخت و چه شهردار در بدو تعاملات خود با شورای شهر با چالشی بنام بومی گرایی مواجه شد، تا جایی که بعنوان بزرگترین پاشنه آشیل نصیری در بدو فعالیت خود مطرح شد.

نصیری که در آغازین روزهای جلوس خود بر صندلی شهرداری کرج، مدیر کل حوزه خود را منصوب کرد، با انتقاد منتقدین مبنی بر عدم وجود رابطه استخدامی وی مواجه شد و سکوت حاکم در این باره از سوی مجموعه مدیریت شهری، موجبات گمانه زنی های عدیده ای را فراهم کرد. همچنین حضور برخی مشاوران  جدیدالورود شهردار در شهر و همزمانی آن با برکناری مشاوران سابق شهرداری و برخی مدیران، بر حساسیت فضای موجود افزود تا جایی که نمایندگان کرج در مجلس با برگزاری نشست رسانه ای، به فعل و انفعالات مدیریتی شهرداری واکنش نشان دادند و شهردار را از تداوم این روند برحذر داشتند.

پس از نشست رسانه ای نمایندگان، رئیس شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود با اتخاذ موضعی عجیب، مخالفت مجموعه شورا با بکارگیری مدیران غیر بومی را اعلام و عنوان کرد که مدیران منصوب شده غیر بومی باید به شهرهای خود بازگردند.

نبیونی به زعم خود، اشاره ای هم به پشت پرده ماجرای ماموریت مدیران غیر بومی کرد و از وجود دلالان سیاسی در ورای این جریانات سخن گفت و هدف را انتخابات آتی مجلس عنوان کرد و از عدم اجازه بکارگیری نیروهای غیر بومی سخن راند.

فضای ایجاد شده، واکنش های متفاوتی را بویژه در فضاهای مجازی ایجاد کرد تا جایی که رویارویی مخالفان و موافقان مدیریت بومی به جدال های شبانه در تلگرام رسید.

در میانه این مناقشات، مصاحبه اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی بر حساسیت موضوع افزود. اکبریان که معمولا وارد مصادیق نمی شود و عموما بدنبال آسیب شناسی های کلان می باشد، اینبار صراحتا از طرح سئوال از وزیر کشور بابت برخی انتصابات شهرداری کرج سخن گفت و انتصابات صورت گرفته را مخالف نص صریح قانون عنوان کرد.

فضای موجود موجب شد تا لایحه ماموریت نیروهای غیر بومی از شورای شهر دیپورت شود، اما شهردار از مواضع خود کوتاه نیامد و استفاده از مدیران کارآمد ولو غیر بومی را حق طبیعی خویش عنوان کرد و در نهایت با رایزنی های صورت گرفته شکل ارسال لایحه ماموریت نیروهای خارج از کرج به شهرداری تغییر کرد و نهایتا شورا بر پذیرش دو تن از افراد مد نظر نصیری تن داد.

پیش از برگزاری جلسه بررسی مجدد لایحه شهرداری، نصیری در نشستی با خبرنگاران، مجددا همکاری با مدیران مد نظرش را حق قانونی و طبیعی خود خواند و برخی فضاسازی های تخریبی در شهر را نشان از آن دانست که برخی افراد بدنبال فلج کردن شهر هستند.

اما آنچه که فارغ از تایید یا رد نظر موافقان و مخالفان در شرایط کنونی شهر حائز اهمیت می باشد، معطل ماندن شهر، بویژه پروژه های نیمه تمام عمرانی در مناقشات سیاسی ایجاد شده می باشد و این پروژه ها چشم انتظار پایان مناقشات و ایجاد فضای کار برای شهر هستند.

شهری که بواسطه سوء مدیریت ها، بسیاری از فرصت ها را تباه شده می بیند، محق تداوم بی مهری ها و ناملایمات جریانی و سیاسی نیست و یقینا تداوم روند موصوف، کورسوی ایجاد شده برای شهروندان به امید برخورداری از شهری مترقی را خاموش خواهد کرد و وقوع چنین شرایطی، مرگ تعامل حداکثری شهروندان با مدیریت شهری را رقم خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.