همزمان با خبرهایی مبنی بر توافق آشتی در غوطه شرقی، منابع سوری از آشتی تروریست‌های داعشی و گروه‌های مورد حمایت صریح آمریکا موسوم به قسد در حومه دیرالزور خبر دادند.

توافق «داعش و آمریکا» و گمانه‌زنی درباره توافق آشتی در غوطه شرقی

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع میدانی از توافق آشتی خبر داد که قرار است میان دولت سوریه و گروه شبه نظامی جیش‌الاسلام در غوطه شرقی در حومه دمشق با نظارت روسیه برقرار شود.

این منبع که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود این توافق دربرگیرنده توقف اقدامات جنگی در مناطق تحت سیطره جیش‌الاسلام در مقابل بازگشایی گذرگاه‌ها و فعالیت تجاری در این مناطق و همچنین روشن شدن سرنوشت مفقودان، ربوده‌شدگان غیرنظامی و نظامی بازداشت شده در زندان‌های جیش‌الاسلام در شهر دوما است، این توافق مناطق تحت سیطره جبهه النصره و فیلق  الرحمن در حومه دمشق را شامل نمی‌شود. 

به گفته این منبع، هنوز این توافق به طور کامل تا لحظه‌ای که از نیت‌ها و مقاصد گروه‌های مسلح اطمینان حاصل نشود و شروط دولت سوریه را نپذیرند، علنی نشده است.

منابع روسی نیز امروز از برقراری آرامش در غوطه شرقی در پی درخواست مرکز آشتی روسی برای برقراری آشتی در این منطقه خبر دادند.

وزارت خارجه سوریه هم از شرکت هیئت دولت این کشور به ریاست بشار الجعفری در هشتمین دور مذاکرات ژنو خبر داد.

در سطح میدانی هم نیروهای ارتش سوریه با کمک همپیمانان به دستاورد مهمی در محور المیادین-البوکمال در حومه جنوب شرقی دیرالزور دست یافتند به طوری که تمام شهر‌ها و شهرک‌های واقع در کرانه غربی رودخانه فرات در امتداد شهر دیرالزور تا الصالحیه در جنوب البوکمال را از اشغال بقایای گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، شهر العشاره و چندین شهرک و روستا از جمله «الغریبة، دبلان، صبیخان، الکشمة، الدویر، سویدان و محکان» و همچنین شهرک القوریه در حومه شرقی دیرالزور پس از هلاکت شمار زیادی تروریست داعشی آزاد شده است.

مصطفی عبدالجبار تروریست سعودی‌ الاصل به  عنوان امیر داعش در سوریه،‌ابراهیم رمضان الشیخ امیر دیوان داعش در حوض الفرات، ابوحذیفه العراقی امیر یگان نفوذ و یورش و ابویوسف العراقی موسوم به امیر یگان بمب‌گذاری‌ها از جمله تروریست‌های داعشی هستند که در جریان نبرد ارتش سوریه برای آزادی مناطق یاد شده به هلاکت رسیده‌اند.

آشتی سه‌جانبه میان داعش، آمریکا و گروه‌های کردی مورد حمایت

منابع رسانه‌ای از توافق آتش‌بس میان گروه تروریستی داعش و گروه‌های مورد حمایت آشکار آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) در مناطقی که همچنان تحت سیطره بقایای داعش است بین روستای جمه تا روستای الباغور در نزدیکی مرز با عراق خبر دادند. این آتش بس از امروز آغاز شده و دربرگیرنده تمام اقدامات نظامی ضد داعش از جمله توقف حملات جنگنده‌های آمریکا به مواضع داعش است، در پایان این توافق مهر داعش زده شده است.

این توافق همچنین آمریکا را شامل می‌شود به طوری که آمریکا متعهد شده داعش را در صورتی که دست به حمله در داخل آمریکا نزند، بمباران نکند، مدت این توافق شش ماه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.