طالبان در غرب افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از اعضای این گروه خواست تا هرکجا که اعضای وابسته به داعش را دیدند، آن‌ها را هدف قرار دهند.

اعضای وابسته به داعش را هدف قرار دهید

به گزارش قدس آنلاین، طالبان در غرب افغانستان با انتشار بیانیه‌ای هرگونه مذاکره، نشست، مصالحه و تعامل با گروه تروریستی داعش را مردود دانست.

براساس این بیانیه چنانچه هر یک از فرماندهان طالبان در ولایت‌های «غور»، «فراه»، «بادغیس»، «هرات» و «نیمروز» با داعش ارتباط داشته باشند، محاکمه و مجازات خواهند شد.

طالبان در این بیانیه اعلام کرد که داعش به هیچکدام از احکام اسلامی پایبند نیست، به مذاهب اسلامی توهین و حمله می‌کند و خون بسیاری از مسلمانان را نیز ریخته است.

طالبان در این بیانیه داعش را گروهی صلیبی و تحت حمایت مستقیم آمریکا خواند و جنگ با این گروه را جهاد در راه خدا دانست.

پیش از این نیز طالبان اعلام کرده بود که تعدادی از سرکردگان ارشد داعش در غرب افغانستان را بازداشت و اعدام کرده است.

بر اساس بیانیه طالبان، «آغاجلیل» از سرکردگان اصلی گروه داعش و فرمانده این گروه تروریستی در غرب افغانستان به‌همراه چهار عضو ارشد داعشی مجازات شده‌اند.

چندی پیش نیز «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: داعش مسلمانان را تکفیر کرده و مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع را می‌کشند در نتیجه اتحاد با این گروه ممکن نیست بلکه طالبان در هیچ جای افغانستان اجازه فعالیت و یا حضور را به این گروه فتنه‌افکن نخواهد داد.

وی افزود: حکم رهبری طالبان در تمام این کشور به مجاهدین همین است که با جدیت و قاطعیت تمام جلوی هرنوع فعالیت داعش را بگیرند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.