قزوین_ معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: چهار گروه امدادی و درمانی با دو دستگاه مینی‌بوس جهت راه‌اندازی درمانگاه سیار در منطقه کرمانشاه مستقر شده و در ادامه یک گروه ۱۶ نفره متشکل از متخصصان ارتوپد، زنان، چشم و پزشک عمومی در این منطقه حضور پیدا کردند.

۴ گروه امدادی و درمانی در منطقه کرمانشاه مستقر شدند

به گزارش قدس آنلاین، محرمعلی والدی در دهستان قره‌بلاغ منطقه غرب کشور اظهار داشت: ۷۰ خانوار در روستای بابااسکندر زندگی می‌کنند و مجموع جمعیت این روستا و روستای قره‌باغ به یک هزار و ۵۷ نفر می‌رسد که این آمار متغیر است.

وی افزود: دلیل متغیر بودن عدم حضور برخی از این خانواده‌ها در زمان زلزله است و از ابتدا آمار دقیقی از دهیاری به دست نرسید؛ این آمار در روزهای آتی به تغییر پنج تا ۶ درصدی قطعی می‌شود؛ در این بین ۱۷ نفر متوفی و هفت نفر مصدوم وجود داشت که ۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و یک نفر باقی مانده همسر دهیار است که در کما به سر می‌برد.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: از روز دوم زلزله در کرمانشاه، براساس مسؤولیتی که واگذار شد، با ۶ گروه جهادی در منطقه مستقر شدیم و نسبت به موضوع آواربرداری، بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در زیر آوار، تدفین، امدادرسانی و غیره کمک‌های لازم صورت گرفت.

والدی عنوان کرد:در مجموع روستاهای بابااسکندر و قره‌بلاغ دارای ۲۷۳ خانوار بوده که ۲۰۳ خانواده در روستای قره‌بلاغ مالک و ۵۱ خانوار مستاجر هستند و در مجموع ۲۵۴ خانوار حضور فیزیکی دارند.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه دو روستای بابااسکندر و قره‌بلاغ به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است، گفت: تا این لحظه بیش از ۷۰ کامیون، تریلی و نیسان برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده و به خصوص مردم دهستان قره‌بلاغ اعزام شده است.

وی عنوان کرد: در موضوع آب آشامیدنی و برق مردم این روستا دچار مشکلاتی بودند که در این راستا از استان درخواست کمک کردیم برای رسیدگی به این موضوع متخصصانی فرستاده شده و مشکلات هم مرتفع شدند.

والدی یادآور شد: اقلام کمکی به این سرگروه‌ها جهت رسیدگی به مردم ارجاع می‌شود که این کار هم از اسراف و هم از عقب‌افتادگی کمک‌رسانی جلوگیری می‌کند و همچنین مردم در چادرها اسکان پیدا کردند.

معاون اجرای سپاه احب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در دو روستا وجود داشت، هر ۲۰ خانوار به یک گروه تقسیم‌بندی شدند و برای هرکدام از این گروه‌ها یک سرگروه برای رسیدگی به امور مختلف در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده ما در این مناطق حضور پیدا کرده و مجدانه به مردم آسیب‌دیده امدادرسانی کردیم و هم‌اکنون مردم از این امدادرسانی‌های سپاه راضی و به این موضوع اذعان دارند.

والدی در خصوص حادثه زلزله غرب کشور توضیح داد: در این امدادرسانی‌ها، چهار گروه امدادی و درمانی با دو دستگاه مینی‌بوس جهت راه‌اندازی درمانگاه سیار در منطقه مستقر شدند و در ادامه یک گروه ۱۶ نفره متشکل از متخصصان ارتوپد، زنان، چشم و پزشک عمومی در این منطقه حضور پیدا کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.