قزوین_ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی این استان گفت: طرح دادرس هم اکنون در ۱۴۶مدرسه از مدارس استان و به عنوان یکی از فعالیتهای کانونهای دانش آموزی در حال اجرا است.

بیش از ۱۰۰ مدارس قزوین میزبان اجرای طرح دادرس است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی با راهبرد «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسؤولان استان قزوین در دبیرستان دخترانه شاهد بهشتیان این استان برگزار شد.

در این مانور که علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و جمعی از مسؤولان آموزش و پرورش حضور داشتندبا هدف مقابله با بلایای طبیعی برگزار شد.

در مانور زلزله و ایمنی، دانش‌آموزان با پناه‌گیری در مکان‌های مناسب، آموزش‌های لازم را به هنگام زلزله فرا گرفتند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: آموزش های مانور تنها نباید مختص به دانش آموزان باشد همچنان که در راستای شعار امسال «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» علاوه بر آموزش دانش آموزان، دوره هایی ویژه مدیران و معلمان مدارس و همچنین اولیا دانش آموزان در شهرستانهای استان برگزار شد و آموزشهای مربوط به اصول پناهگیری و خروج اضطراری به آنها آموزش داده شد.

نادر میرزایی ادامه داد: طرح دادرس هم اکنون در ۱۴۶مدرسه از مدارس استان و به عنوان یکی از فعالیتهای کانونهای دانش آموزی در حال اجراست و یکی از سرفصلهای آموزشی این طرح آموزش اصول پناهگیری و خروج ایمن است که به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی افزود: طرح دادرس «طرح دانش آموز آماده در روز های سخت» به عنوان یکی از طرحهای آموزشی هلال احمر است که مهارتهای اولیه و لازم برای مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی را به دانش آموزان می دهد.

گفتنی است مانور زلزله و ایمنی هر سال در یکی از مدارس استان قزوین برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.