رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: بیش از ۷۲ هزار دانشجو و بالغ‌بر ۵هزار طلبه در کشور با کمک‌های کمیته امداد امام خمینی مشغول تحصیل هستند.

۷۲ هزار دانشجو و ۵ هزار طلبه با کمک‌های کمیته امداد تحصیل می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، سید پرویز فتاح ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای زکات کشور با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد جامعه‌ای بدون فقر ازجمله مهم‌ترین اهداف و رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی است.

وی با بیان اینکه رهایی از فقر رسالت مهم کمیته امداد است افزود: مهم‌ترین شرط رهایی و کاهش میزان فقر و گرفتاری‌های جامعه، توجه به مسئله اشتغال و گسترش فرصت‌های شغلی بوده که به همین منظور نیز در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ هزار وام اشتغال صادرشده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ازجمله مهم‌ترین و موفق‌ترین اقداماتی که در سال‌های اخیر در کمیته امداد رخ‌داده است، مسئله دو برابر شدن دریافتی مستمری گیران این نهاد است که اقدامی کاملاً منطقی و موردنیاز بوده است، افزود: درآمدهای مردمی کمیته امداد نیز در سال‌های اخیر به خاطر حس اعتماد عمومی مردم نسبت به کمیته امداد با افزایش قابل‌توجه‌ای روبه‌رو شده که بسیار بااهمیت است.

وی طرح‌های حمایتی ایتام تحت تکلف کمیته امداد را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: در طول ماه‌های اخیر بیش از ۲۵۰ هزار بسته و کمک‌های حمایتی مردمی برای رسیدگی به امور ایتام دریافت شده که از این نظر بسیار بااهمیت و قابل‌توجه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: اعزام به مشهد مقدس، عتبات عالیات و شهر مقدس قم ازجمله طرح‌ها و برنامه‌هایی بوده که به‌صورت مستمر پی‌جویی می‌شود، همچنین طرح مددکاری طلبه‌های برادر و خواهر نیز با توجه به نیازهای سازمان در کمیته امداد تشکیل‌شده است.

فتاح تأکید کرد: بیش از ۷۲ هزار دانشجو و بالغ‌بر ۵هزار طلبه در کشور با کمک‌های کمیته امداد امام خمینی مشغول تحصیل هستند که رقمی قابل‌توجه است، همچنین نزدیک به ۱۷۵ هزار یتیم در کشور وجود دارد که هرکدام نیز به‌صورت متوسط دارای ۵ نفر حامی بوده که دریافتی اندکی نیز در طول ماه دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.