رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر اقدامات این جمعیت را در امدادرسانی به هموطنان زلزله زده در استان های غرب کشور را تشریح کرد.

سه برابر نیاز زلزله‌زدگان چادر توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر که شامگاه دوشنبه در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار در زلزله غرب کشور، گفت: طی ۲ ماه اخیر که به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر منصوب شده ام، اتفاقات مختلفی رخ داده که این جمعیت در هر یک از آن‌ها نقش‌های متفاوتی ایفا کرده است که از جمله آن می توان به وضعیت اسفناک مردم روهینگیا، خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی، شرکت در مجمع عمومی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ در ترکیه و وقوع زمین لرزه ۷.۳ ریشتری در غرب کشور اشاره کرد.

هلال احمر برای امدادرسانی به هموطنان زلزله زده غرب کشور تمام توان خود را به کار گرفت

رئیس جمعیت هلال احمر درباره ارائه خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کشور که موجب زیان های جانی و مالی بسیاری شد، گفت: لازم است تا از تصمیمات جدی مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و همچنین کمک های مردم نوعدوست کشورمان برای زلزله زدگان تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در زمین لرزه اخیر در غرب کشور یک هزار و ۹۳۰ روستا و ۷ شهر با راه های ارتباطی نامناسب و بعضا صعب العبور آسیب دیدند، جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به هموطنان در مناطق زلزله زده تمام تلاش خود را به کار گرفت.

زلزله غرب کشور نخستین حادثه بزرگ پس از گسترش فضای مجازی در کشور بود

دکتر پیوندی با تاکید بر اینکه زلزله غرب کشور نخستین حادثه بزرگ پس از گسترش فضای مجازی در کشور بود، بیان کرد: گسترش فضای مجازی در این حادثه مزایا و معایبی در پی داشت.

وی تاکید کرد: اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی توسط تیمی از جمعیت هلال احمر رصد می شد و این موضوع در کمک رسانی به مناطق خاص و صعب العبور کمک شایانی کرد؛ به علاوه فضای مجازی در جلب مشارکت های مردمی نقش بسزایی داشت؛ اما در مقابل با سفر هموطنان به مناطق زلزله زده برای کمک به زلزله زدگان در روند امدادرسانی توسط نیروهای متخصص اختلال ایجاد می‌شد و ما شاهد ترافیک های طولانی در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده بودیم که این امر روند امدادرسانی به زلزله زدگان را با مشکل مواجه می کرد.

فعالیت ۵۴۱ تیم هلال احمر در مناطق زلزله زده

رئیس جمعیت هلال احمر درباره به کارگیری نیرو و تجهیزات امدادی در زلزله غرب کشور یادآور شد: ۵۴۱ تیم واکنش سریع، آوار برداری، آنست(سگ های زنده یاب)، اسکان اضطراری، حمایت روانی و ... در مناطق زلزله زده حضور یافته و اقدام به امدادرسانی به هموطنان کردند.

وی به برپایی ۲ بیمارستان RDH و ۴ بیمارستان BHCU اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰ فروند بالگرد امدادی هلال احمر در ۴۸ ساعت نخست وقوع حادثه برای انتقال مصدومان به صورت مداوم فعالیت کردند و پس از آن با انتقال اقلام امدادی و غذایی نسبت به امدادرسانی به هموطنان در مناطق زلزله زده صعب العبور که تنها با بالگرد امکان دسترسی بود، امدادرسانی شد.

سه برابر نیاز هموطنان زلزله زده چادر امدادی توزیع شد

دکتر پیوندی با بیان اینکه تا عصر روز گذشته ۸۳ هزار و ۸۵۴ دستگاه چادر امدادی میان زلزله زدگان توزیع شده است، افزود: این تعداد چادر معادل سه برابر نیاز زلزله زدگان است و برای تامین آن ۷۵ میلیارد تومان هزینه شد، به علاوه ۲۴۰ هزار تخته پتو، انواع کنسروجات، برنج، آب معدنی، نان، خرما، نایلون، بخاری برقی میان رلره زدگان توزیع شده است.

 به گفته وی، بیش از ۴۰ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته، ۳۲ هزار سبدغذایی یک ماهه، ۲۰۰ هزار ست بهداشتی تاکنون میان زلزله زدگان توزیع شده است.

برپایی ۱۸۰۰ پایگاه جمع آوری کمک های مردمی

رئیس جمعیت هلال احمر درباره کمک های نقدی و غیر نقدی هموطنان نوعدوست کشورمان به مردم زلزله زده غرب کشور، تاکید کرد: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه به منظور جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی هموطنان دایر شد  و در این مدت ۲۰ هزار تن اجناس خوراکی و غیر خوراکی تحویل پایگاه ها شد که این اقلام از همان ابتدا بسته بندی و برای مناطق زلزله زده ارسال شد، البته مقداری از اقلام مردمی به مرور برای استفاده زلزله زدگان ارسال می شود.

پیوندی خاطرنشان کرد: اعتماد هموطنان نوعدوست کشورمان به جمعیت هلال احمر موجب شد تا ۴۹ میلیارد تومان از کمک های مردمی به صورت نقدی به این جمعیت تحویل شود.

افزایش ۱۰۰ درصدی محموله دارویی و تجهیزات پزشکی برای پوشش مراسم اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ارائه خدمات سلامت و درمان به زائران ایرانی در ایام اربعین در خارج از کشور بر عهده جمعیت هلال احمر است، بیان کرد: در سال جاری به منظور ارائه خدمات درمانی مناسب تر به هموطنان در کشور عراق، تیم های پزشکی جمعیت هلال احمر از قبل از مراسم اربعین در کشور عراق حضور یافته و مستقر شده بودند، به علاوه محموله دارویی و تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین در خاک کشور عراق با ۱۰۰ درصد افزایش مواجه بوده است.

انتخاب هلال احمر ایران به عنوان یکی از ۲۰ عضو هیئت حاکمه

در ادامه دکتر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری بیست و یکمین مجمع عمومی جمعیت هلال هلال احمر و صلیب سرخ در کشور ترکیه، بیان کرد: در مجمع رئیس مجمع، نوابین رئیس و همچنین اعضای هیئت حاکمه انتخاب شدند.

وی درباره عضویت جمعیت هلال احمر در هیئت حاکمه مجمع، تصریح کرد: اعضای هیئت حاکمه متشکل از ۲۰ عضو است که جمعیت هلال احمر ایران موفق شد عضوی از این هیئت باشد؛ چرا که هیئت حاکمه در سیاستگذاری و تعیین استراتژی نقش مهمی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.