بجستان- فرماندار بجستان گفت: اطلاع رسانی یکی از وظایف اصلی مدیران ادارات مخصوصا روابط عمومی ها است و تلاش داشته باشند قبل از اینکه خبر نگاران، آن را مطالبه کنند کارهای انجام شده را در اختیار خبرنگاران قرار دهند.

مدیران ادارات قبل از مطالبه خبرنگاران فعالیت خود را در اختیارشان قرار دهند

به گزارش قدس انلاین، حسین ابراهیمی فرماندار بجستان امشب در جمع مسئولان روابط عمومی های ادارات گفت: روابط عمومی ها زبان گویا و پیام رسان اصلی ادارات هستند و انتقال درست خدمات نظام در دولتها با کمک و تلاش روابط عمومی ها شکل گرفته است.

فرماندار بجستان بحث مستند سازی اقدامات دستگاه های اجرایی را رسالت اصلی روابط عمومی های ادارات دانست و اعلام کرد: در حوزه اقدام در بسیاری از شهرستانهای همتراز اگر بیشتر نباشد کمتر نیستیم  ولی در حوزه اطلاع رسانی به دلیل سهل انگاری ها و برخی بی توجهی هایی که شده اقدامات و فعالیتهای انجام شده توسط روابط عمومی ها اعلام نگردیده و در این زمینه باید بازنگری کنیم و مردم را در جریان کارهای خوب انجام شده قرار دهیم و این امکان پذیر نخواهد بود مگر با همت روابط عمومی ادارات.

ابراهیمی عدم اطلاع رسانی خوب در حوزه روابط عمومی های ادارات را یکی از نقاط ضعف شهرستان اعلام نموده و اظهار داشت: همه مدیران  لازم است با خبرنگاران همکاری داشته باشند و فعالیتهای خود را در اختیار خبرنگاران قرار دهند و این کار باید قبل از اینکه خبر نگاری زنگ بزند و پی گیر مطالبات باشد انجام شود.

وی با بیان برخی از کارهای خوب انجام شده در حوزه های فاضلاب و پارکها و خصوصا در حوزه گردشگری گفت: در دو هفته گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان بازدید داشته اند که این علاوه بر فراهم نمودن زمینه های گردشگری باعث اشتغال زایی وشناخت شهرستان به سایرشهرهای دیگر بوده و تلاش داریم از هر برنامه ای برای شناسایی شهرستان استفاده کنیم که در همین دوره آموزشی شوراها که از شهر های دیگر حضور پیدا کردند به این مهم اذعان نمودند که ما بجستان را اینگونه با امکانات مناسب نمی دانستیم و این خود بسیار ارزشمند و در خور توجه است.

فرماندار بجستان تاکید نمود: علی رغم اینکه با کمبودها و محدودیتهایی از نظر منابع آب و خاک مواجه هستیم و با ایده آل قطعا فاصله داریم که البته خبرنگاران نیز بدور از مسائل حاشیه ای که به جز ضربه زدن کمک دیگری نخواهد کرد ذهن خود را درگیر حواشی نکنند و برخی از مطالب در فضاهای مجازی قابلیت و اعتبار نداشته ضمن اینکه باید حواسمان باشد و گفته ها و نظرات خوب را مد نظر قرار دهیم.

ابراهیمی  تقویت روحیه شادابی و نشاط و تعامل بین همه دستگاهها و خصوصا با خبرنگاران از وظایف مهم روابط عمومی ها دانست و از همه دستگاهها خواست سایت و کانال تلگرامی خود را با زیر پرتال فرمانداری  لینک کنند و کانال تلگرامی روابط عمومی ها نیز بین خودشان داشته باشند و ضمن اینکه همه ما نقد داریم پیشنهادات خوب را پذیرا بوده و نقد های خوب را نیز بگیرند ودر جهت رفع نواقص نیز کوشا باشند و مردم را نیز در جریان کارهای خوب انجام شده قرار دهند.

حسین اسدی معاون فرماندار بجستان ضمن اشاره به فرمایش رهبری که روابط عمومی ها باید مردم را از فضای سالم و مفید آگاهی دهند گفت: روابط عمومی ها چشم بینا و گوش شنوا و زبان گویای سازمان هستند و باید ضمن اطلاع رسانی درست در جهت همگرایی و هم افزایی و متقاعد سازی درست و منطقی تلاش کنند.

وی قرن ۲۱ را قرن اطلاعات و دیجیتال اعلام کرد و اظهار داشت ۴۵ میلیون کاربر اینترنتی گواه براین است که ۵۶ درصد جمعیت ما با اینترنت ارتباط دارند و ۸۲ درصد از جوانان در شبکه های مختلف حضور دارند و امروزه تلفن همراه و اینترنت جایگزین رسانه های دیداری و شنیداری شده است.

وی با ابراز تاسف از مشکلاتی که برای تنها نشریه شهرستان نشریه بجستان جوان بود آمده گفت: همه باید در این زمینه کمک کنیم خصوصا روابط عمومی های ادارات باید این بحث را جدی پی گیری کرده و حداقل یک نسخه از نشریه را مشترک دائم باشند زیرا نگاه به این مجموعه نگاه به شهرستان است و با توجه به اینکه اقدامات خوبی در شهرستان از جمله ارتقاءفرمانداری به درجه ۴ صورت گرفته که نشانه تلاش و پی گیریهای مستمر انجام شده می باشد نیاز است به جهت کسب مراحل بهتر و بالاتر با خرد جمعی و همت همه مدیرات تلاش و پی گیریها و مطالبات خود را بیش از پیش ادامه دهند.

معاون فرماندار که در جمع خبرنگاران و روابط عمومی های ادارات شهرستان سخن می گفت، افزود: خبر باید سریع و دقیق و بدون فوت وقت به مردم منعکس شود که خبر های سوخته از ارزشی برخوردار نخواهد بود.

وی از خبرنگاران خصوصا خبرنگار قدس به لحاظ فعالیت خوب و پی گیری مسائل و مشکلات وحضور در تمامی صحنه ها ی  شهرستان قدر دانی و تشکر نموده و اظهار داشت:  همه این تلاشها و اطلاع رسانی های به موقع و دقیق می تواند شهرستان را در جایگاه شایسته و خوبی قرار داده و در جهت رفع مشکلات و موانع نیز کمک کار مسئولان نیز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.