بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نوزدهمین مانور سراسری زلزله همزمان با سراسر کشور با مشارکت ۱۶۰ هزار دانش آموز استان برگزار شد.

مشارکت ۱۶۰ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در مانور زلزله

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عباس لامعی صبح امروز در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله در آموزشگاه نواب صفوی بیرجند، اظهار کرد: در حال حاضر قریب ۵۰ درصد مدارس استان در مناطق روستایی نیازمند مقاوم سازی است که با توجه به اولویت بندی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به مرمت و مقاوم سازی این مدارس اقدام می شود.

وی، با اشاره به وجود ۶ مدرسه تخریبی در سطح استان تصریح کرد: زلزله از جمله بلایای طبیعی غیرقابل پیش بینی به شمار می رود که با پیامدهای مخربی همراه است.

وی ادامه داد: این مقوله ضرورت آگاهی افراد به منظور رویارویی با آسیب های ناشی از این پدیده را نشان می دهد تا اینگونه بتوان فرهنگ ایمنی و مدیریت بحران در هنگام وقوع این رویدادها را ارتقا بخشید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که مدارس نو سازی شده خراسان جنوبی از مقاومت بالایی در برابر زلزله برخوردارند، افزود: ایران کشوری زلزله خیز است و در طول تاریخ زلزله های مخرب بی شماری را تجربه کرده است که آخرین مورد، زمین لرزه بخش های غربی ایران بود که شهرهای مختلف عراق و مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به لرزه درآورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان دانش آموزی استان با اعزام مربیانی متخصص از طرف دستگاههای عملیاتی به مدارس، ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و فرهنگیان، انجام اقدامات ایمنی قبل اززلزله، ارائه آموزش های چگونگی رسیدگی به مصدومین، آموزش تشکلات دانش آموزی برای اقدام موثر در کاهش صدمات و تلفات حین، قبل و بعد از زلزله گام های موثری برداشته است.

لامعی، با اشاره به مشارکت مدیریت بحران استانداری، دانشگاه بیرجند، صداوسیما، جمعیت هلال احمر، اداره کل نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس استان، شهرداری، اورژانس وفوریت های پزشکی وآتش نشانی بیرجند در نوزدهمین مانور سراسری مرکز زلزله یاد آور شد: ارتقاء و افزایش آمادگی دانش آموزان و فرهنگیان و نیز ترویج فرهنگ ایمنی دربرابر زلزله مهم ترین هدف برگزاری این مانور در مدارس استان است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، شعار مانور امسال را مدرسه ایمن ـ جامعه تاب آور دانست و عنوان کرد: افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی از دگر اهداف برگزاری مانور زلزله به شمار می رود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.