سمنان - استاندار سمنان ضمن بیان اینکه فضای مجازی برحسب کاربرد هم فرصت است و هم می‌تواند تهدید باشد، گفت: مسئولان استان درباره ساماندهی فضای مجازی برنامه عملی ارائه کنند.

ضرورت ساماندهی فضای مجازی در سمنان/مسئولان برنامه عملی ارائه کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا خباز در نشست شورای فرهنگ عمومی که پیش از ظهر چهارشنبه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان برگزار شد، ضمن اشاره به‌ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ دینی و همچنین سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: از مسئولان می‌خواهیم تا درباره فضای مجازی و به‌خصوص ساماندهی آن برنامه‌ریزی مدونی را صورت داده و نتایج آن را اعلام کنند.

وی افزود: فضای مجازی با استفاده درست، می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را برای جامعه به دنبال داشته باشد و در مقابل نیز می‌تواند با سوءاستفاده، نتایج مخربی را برای جامعه به همراه آورد لیکن در این بخش نیازمند ساماندهی مناسب هستیم.

استاندار سمنان همچنین به‌ضرورت تسهیل ازدواج جوانان نیز اشاره کرد و گفت: سیره ائمه اطهار(ع) و همچنین سبک زندگی اسلامی مروج ازدواج‌های آسان است.

خباز بیان کرد: بافرهنگ سازی در خصوص ازدواج سالم و اصلاح تدریجی در جامعه، آمار طلاق کاهش می‌یابد و ما جامعه‌ای شاداب‌تر و سرزنده‌تر خواهیم داشت لیکن باید مسئولان فرهنگی ما در این حوزه نیز تلاش‌های اساسی داشته باشند.

وی افزود: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی، نگاه ویژه به آموزش‌وپرورش و همچنین تربیت نسل جوان جامعه است که خانواده و آموزش‌وپرورش دراین‌بین دو نقش اساسی را ایفا می‌کنند که دارای رسالتی عمیق و سنگین هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.